-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
psychologia, socjologia
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Wybrane zagadnienia
Wojciech Brejnak, Waldemar Woźniak
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej w Łodzi
Łódź 2010
ISBN: 978-83-61095-20-0
liczba stron: 163
oprawa miękka
.
Spis treści
.
I. PROBLEMY DIAGNOZY I POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Romuald Ponczek
Aktualne problemy poradnictwa i pomocy psychologicznopedagogicznej w odniesieniu do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Krystyna Mucha
Realizacja przez szkoły zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych będących w nadzorze
Dr Józef Placha
Optymalizacja procesu uczenia się i rozwoju
Dr Zdzisław Lekiewicz
Kłopoty z pomiarem inteligencji
Wojciech Brejnak
Badanie dojrzałości szkolnej
II. Z DOŚWIADCZEŃ PORADNI
Bożena Pantoł
Specyfika pomocy poradni dla środowiska wiejskiego
Barbara Gogol, Dorota Rzepecka
Działania pozastatutowe poradni integrujące środowisko wiejskie (na przykładzie spotkań wigilijnych i dnia rodzinnego)
Krystyna Adaśko
Szkoła dla rodziców i wychowawców (realizacja programu w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Brzegu Dolnym)
Anetta Gargul, Ewa Marszałek
Dotychczasowe osiągnięcia w zakresie działań innowacyjnych i poszerzenia oferty pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznej w Bełchatowie
Anna Iwańska
Udział niepublicznych poradni w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Urszula Moszczyńska
Perspektywy pomocy świadczonej przez poradnie psychologiczno. pedagogiczne
III. POLEMIKI I DYSKUSJE O INTEGRACJI
Prof. dr hab. Kazimierz Jacek Zabłocki
Integracyjne nauczanie i wychowanie — opinie, oceny
Wiesława Szczepaniak-Maleszka
Kształcenie niepełnosprawnych dzieci i młodzieży w integracji z pełnosprawnymi rówieśnikami
Dr Teresa Wejner
Uczeń niepełnosprawny w systemie kształcenia integracyjnego
Ks. dr Waldemar Woźniak
Psychoprofilaktyczny wymiar wychowania w szkole integracyjnej
IV. INTEGRACJA - SZKOLNE DOŚWIADCZENIA
Ewa Sowa
Funkcjonowanie placówki integracyjnej w środowisku lokalnym
Gabriela Dąbrowska-Masny, Iwona Żyła
Dylematy dotyczące integracji w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi
Beata Balcerska
Działalność nauczyciela-wychowawcy w placówce szpitalnej
V. INTEGRACJA - STUDENCKI PUNKT WIDZENIA
Emilia Julita Zielonka
Sam nie jest sam
Alicja Pawłowska
Integracja — oczami niepełnosprawnej studentki psychologii
.
ZAKOŃCZENIE