-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Pojęcie i konteksty wychowania w pracach Michela Foucaulta
Maksymilian Chutorański
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP
Wrocław 2013
ISBN: 978-83-62302-66-6
liczba stron: 227
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
1. Założenia metodologiczne
Część I
Twórczość Michela Foucaulta i jej pedagogiczna recepcja (próba postawienia problemu niewykorzystanych kategorii)
2. Myśl krytyczna Michela Foucaulta. Rekonesans
2.1. Twórczość Foucaulta
2.2. Podstawowe idee
2.3. Dyskurs, archeologia, genealogia
3. Pedagogiczna recepcja
3.1. Recepcja kategorii
3.2. Foucault w podręcznikach pedagogicznych
3.3. O możliwościach i potrzebie przekraczania stanu recepcji
Część II
Nowe tropy dla pedagogicznej refleksji
4. Władza
4.1. Jak działa władza?
4.2. Gry strategiczne – technologie władzy – stany dominacji
5. Od władzy suwerena do liberalnego urządzania
5.1. Władza dyscyplinarna, biopolityka, władza pastoralna
5.2. Urządzanie
6. Podmiot
6.1. Posthumanistyczna wizja podmiotu
6.2. Nieludzki podmiot – antyhumanistyczny humanizm
Część III
W stronę teoretycznej perspektywy dla edukacji
7. Urządzenie edukacyjne. Zarys rekonstrukcji
7.1. Jak badać edukację?
7.2. Urządzenie
7.3. Pragnienie rozwoju
7.4. Hipoteza represji rozwoju
7.5. Charakterystyka urządzenia edukacyjnego
7.6. Mechanizmy urządzenia edukacyjnego
8. Urządzenie i opór
8.1. Podmiot opierający się władzy
8.2. Problemy z podmiotem opierającym się władzy
8.3. Podmiot opierający się władzy 2
9. Władza – sfera publiczna – edukacja
9.1. Podmiot i sfera publiczna
9.2. Jaka władza?
9.3. Jaka edukacja?
10. Pytanie o nauczyciela
10.1. Nauczyciel pozbawiony władzy?
10.2. Trzy tezy
.
Zakończenie
.
Bibliografia