Pedagogia osoby. Personalistyczne spotkania dialogowe
- 24 Lip 08:52
- Nr ogłoszenia: 68034546
- Dostępność: niedostępne

1 / 1
- Oferta od firmy
- Stan nowe
- Tematyka pedagogika, resocjalizacja
Pedagogia osoby. Personalistyczne spotkania dialogowe w edukacji
Stanisław Czesław Michałowski
Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2017
ISBN: 978-83-8019-590-5
liczba stron: 735
oprawa miękka
.
Spie treści
.
PRZEDMOWA
WPROWADZENIE
1.0. PODSTAWY METODOLOGICZNE BADAŃ NAUKOWYCH
Typy wyjaśniania a realizm wyborów w myśleniu transcendentnym
1.1. PEDAGOGIA OSOBY. Między zakresem pojęciowym a działaniami realizacyjnymi
1.2. KATEGORIE EDUKACYJNE. Spotkania dialogowe a wychowanie przez zaangażowanie i świadectwo
1.3. PRAWDA ZASADĄ SPOTKAŃ DIALOGOWYCH. Antropologia personalistyczna a refleksja nad człowiekiem w nauce i życiu ludzkim
1.4. UCZĘ SIĘ ŻYĆ CZYLI METODY BADAŃ W DZIAŁANIU
Praktyka edukacyjna a wezwanie do uczestnictwa
1.5. PROBLEMY BADAWCZE. Rola pytań, problemów i dylematów a aksjomat interpretacyjny w ujęciu personologicznym
1.6. ŚWIAT MYŚLI I ISTNIENIA. Kreacyjna moc słowa a język jako interpretacja rzeczywistości
CZĘŚĆ I
SPOTKANIA DIALOGOWE Z CZŁOWIEKIEM. Między fascynacją a dramatem życia
2.0. NA SPOTKANIE CZŁOWIEKA. Relacje poznawcze a zrozumienie osoby ludzkiej
2.1. STAWAĆ SIĘ W PEŁNI CZŁOWIEKIEM. Między bytem a ambiwalencją bycia osobowego
2.2. SPOTKANIA DIALOGOWE Z CZŁOWIEKIEM JAKO SOLIDARNOŚĆ DUCHA. Miłość a ekofilozofia życia
2.3. OSOBA I OSOBOWOŚĆ. Transgresja a dezintegracja w świetle ludzkich doświadczeń i zachowań
3.0. SPOTKANIA DIALOGOWE. Typy spotkań a postawa otwartości
3.1. DIALOG RZECZOWY. Przekaz informacyjny a zdobywanie wiedzy
3.2. DIALOG PERSONALNY. Zadumanie nad człowiekiem a bycie osobowe
3.3. DIALOG EGZYSTENCJALNY. Dramat ludzkiego życia a obraz człowieka
CZĘŚĆ II
WEWNĘTRZNY DIALOG Z SAMYM SOBĄ. Władze osobowe a spotkania w kulturze ducha jako odkrywanie sensu i wartości życia
4.0. WEWNĘTRZNY DIALOG JAKO SPOTKANIE Z SAMYM SOBĄ.
Między podmiotem poznającym a przedmiotem poznania
4.1. POTĘGA UMYSŁU. Wiedza racjonalna a usprawnienie intelektu
4.2. USŁYSZ GŁOS SERCA I CIESZ SIĘ ŻYCIEM. Uczucia a inteligencja emocjonalna
4.3. SUMIENIE PRAWE. Osąd rozumu a rozwój ocen moralnych
4.4. MAM DOBRĄ WOLĘ. Między wolnością a odpowiedzialnością
4.5. BYĆ CZŁOWIEKIEM Z CHARAKTEREM. Typy osobowości a zachowanie
5.0. TU JEST MOJE MIEJSCE, TU JEST MÓJ DOM. Spotkania dialogowe w kulturze ducha a odkrywanie sensu i wartości życia
5.1. ŹRÓDŁA KULTURY I CYWILIZACJI DZIEJÓW. Kultura europejska a specyfika narodu polskiego
5.2. UKOCHANY, UMIŁOWANY KRAJ! Między wychowaniem patriotycznym a relacjami rodzinnymi w domu ojczystym
5.3. W STRONĘ ROZWOJU NOETYCZNEGO. Egzystencja „bycia i stawania się” a odkrywanie sensu i wartości życia
5.4. ZATRZYMAJ SIĘ PRZEZ CHWILĘ I POMYŚL, PO CO ŻYJESZ. Rozterki współczesności a rozwój inteligencji duchowej świetle medytacji psychagogicznej
CZĘŚĆ III
ZEWNĘTRZNE SPOTKANIA DIALOGOWE W EDUKACJI.
Umiejętności profesjonalne a mądrość życia
6.0. EDUKACJA – JEST W NIEJ UKRYTY SKARB. Spotkania dialogowe w pedagogii a zdobywanie umiejętności profesjonalnych
6.1. WYCHOWANIE URZECZYWISTNIANIEM CZŁOWIECZEŃSTWA. Wyzwania rzeczywistości a relacje interpersonalne w edukacji
6.1.1. SZUKAM MISTRZA. Autorytet i rola nauczyciela personalisty a kierownictwo duchowe
6.1.2. EDUKACJA TWÓRCZA. Inspiracje innowacyjne a kompetencje nauczyciela
6.1.3. WYCHOWANIE OSOBOWE. Płaszczyzny rozwoju a teoria trój-jedni
6.1.4. PEDAGOGIA GODNOŚCI OSOBOWEJ. Między wstydem a honorem
6.1.5. EDUKACJA INTEGRALNA. Prawa życiowe a czynniki wychowania
6.2. SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ KSZTAŁTOWANIA ZNACZEŃ. Dylematyczność we współczesnej edukacji a kształcenie umysłowe
6.2.1. KONTEKST WSPÓŁCZESNOŚCI. Kulturowo-społeczne uwarunkowania a własna tożsamość
6.2.2. DOŚWIADCZENIE ZEWNĘTRZNYCH SPOTKAŃ DIALOGOWYCH. Rzeczywistość realna a świadomość osobowa
6.2.3. DZIAŁANIE JAKO PRACA NAD DYLEMATEM. Metoda projektów a scenariusze spotkań dialogowych
6.2.4. EDUKACJA REFLEKSYJNA. Zdobywanie wiedzy a obraz samego siebie
7.0. SPOTKANIA DIALOGOWE DROGĄ DO MĄDROŚCI.
Kryteria wartości a jakość życia
7.1. ŻYĆ MĄDRZE. Świadomość rzeczywistości a dążenie do bycia w pełni człowiekiem
7.2. PRUDENCJOLOGIA. Nauka mądrości życia a spotkania dialogowe w egzystencji ludzkiej
7.3. WZRASTAM W MĄDROŚCI. Między wiedzą, moralnością a odwagą bycia
7.4. SPOTKANIA DIALOGOWE W EDUKACJI AGATOLOGICZNEJ. Aksjologia a życie osobowe
.
ZAKOŃCZENIE
.
SUMMARY
BIBLIOGRAFIA
55 zł