Ortografia i interpunkcja w szkole. Praktyczne kompendium ni
- 24 Lip 08:52
- Nr ogłoszenia: 65843380
- Dostępność: niedostępne

1 / 1
- Oferta od firmy
- Stan nowe
- Tematyka filologie, językoznawstwo
Ortografia i interpunkcja w szkole. Praktyczne kompendium nie tylko dla nauczycieli. Szkoła podstawowa i gimnazjum
Edward Polański, Adam Rychlik
Drukarnia Cyfrowa i Wydawnicwto Pictor
Łódź 2006
ISBN: 83-60604-01-2
liczba stron: 194
oprawa miękka
.
Spis treści
.
WSTĘP
I. ZARYS DZIEJÓW POLSKIEJ ORTOGRAFII
1. PODSTAWOWE ZASADY ORTOGRAFII POLSKIEJ
1.1. ZASADA FONETYCZNA
1.2. ZASADA MORFOLOGICZNA
1.3. ZASADA HISTORYCZNA
1.4. ZASADA KONWENCJONALNA
2. REGUŁY OTROGRAFICZNE I ODPOWIADAJĄCE IM ĆWICZENIA
2.1. PISOWNIA Ó, U
2.2. PISOWNIA RZ, Ż
2.3. PISOWNIA CH, H
2.4. TEKSTY DYKTAND ZAWIERAJĄCE TRUDNOŚCI UJĘTE W REGUŁACH 2.1-2.3
2.5. SAMOGŁOSKI NOSOWE Ą, Ę
2.6. PISOWNIA EM, EN, OM, ON
2.7. PISOWNIA l, J PO SPÓŁGŁOSKACH I SAMOGŁOSKACH
2.8. ZAKRES UŻYCIA WIELKICH I MAŁYCH LITER
2.9. PISOWNIA PRZYIMKÓW Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
2.10. PISOWNIA NIE Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY
2.11. PISOWNIA CZĄSTKI BY
2.12. PISOWNIA PARARTYKUŁ
2.13. PISOWNIA POŁĄCZEŃ GE, GIE, KE, KIE, GĘ, KĘ
2.14. PISOWNIA PRZEDROSTKÓW
2.15. PISOWNIA ZAKOŃCZEŃ IMIESŁOWOWYCH -ŁSZY, - WSZY
2.16. PISOWNIA ZAKOŃCZEŃ -SKI, -CKI, -DZKI, -STWO, -CTWO, -ŚBA, -ŻBA, -IZM, -YZM
2.17. PISOWNIA SKRÓTÓW I SKRÓTOWCÓW
II. PODSTAWOWE ZASADY INTERPUNKCJI POLSKIEJ
KROPKA
ŚREDNIK
PRZECINEK
DWUKROPEK
MYŚLNIK
WIELOKROPEK
PYTAJNIK
WYKRZYKNIK
NAWIAS
CUDZYSŁÓW
III. FORMY ĆWICZEŃ ORTOGRAFICZNYCH
PRZEPISYWANIE
PISANIE Z PAMIĘCI
PISANIE ZE SŁUCHU
PISANIE Z KOMENTOWANIEM
INNE FORMY ĆWICZEŃ
W ZAKRESIE PRZEPISYWANIA
W ZAKRESIE ĆWICZEŃ ORTOGRAFICZNO-GRAMATYCZNYCH
W ZAKRESIE ĆWICZEŃ ORTOGRAFICZNO-SŁOWNIKOWYCH
IV. OPROGRAMOWANIE I ALGORYTMY
PRZYKŁADY ALGORYTMIZACJI
V. KOMPUTEROWE PROGRAMY I ĆWICZENIA
VI. NEUROLINGWISTYCZNE PROGRAMOWANIE I MNEMOTECHNIKI W NAUCZANIU ORTOGRAFII
CHARAKTERYSTYKA NLP I MOŻLIWOŚCI JEGO ZASTOSOWANIA W ORTOGRAFII
SCENARIUSZ ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ NLP Z WYKORZYSTANIEM MATERIAŁU ORTOGRAFICZNEGO
MNEMOTECHNIKI
PODSUMOWANIE
VII. PRZYCZYNY POWSTAWANIA BŁĘDÓW
SYMPTOMATOLOGIA ZABURZEŃ W PISANIU
TYPY BŁĘDÓW ORTOGRAFICZNYCH WYNIKAJĄCYCH Z ZABURZEŃ LUB DEFICYTÓW POSZCZEGÓLNYCH ANALIZATORÓW
PROFILAKTYKA
POPRAWA BŁĘDÓW
PROPOZYCJE W ZAKRESIE KRYTERIÓW OCEN
VIII. UWARUNKOWANIE SPRAWNOŚCI ORTOGRAFICZNEJ UCZNIÓW
TYPY PAMIĘCI
UWAGA
MYŚLENIE LOGICZNE
ROLA REGUŁY ORTOGRAFICZNEJ
ZNACZENIE POPRAWNOŚCI GRAFICZNEJ
BARWA I ŚRODKI GRAFICZNE
POWTARZANIE
CZYTELNICTWO
PRACA ZE SŁOWNIKIEM ORTOGRAFICZNYM
ZAINTERESOWANIE I MOTYWACJA
WNIOSKI DO NAUCZANIA
IX. ĆWICZENIA ZINTEGROWANE
X. PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
23 zł