-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
Oblicza buntu w biografiach kontestatorów. Refleksyjność - wyzwalające uczenie się - zmiana
Paweł Rudnicki
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP
Wrocław 2009
ISBN: 978-83-89518-90-3
liczba stron: 289
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wprowadzenie
Podstawy opisu, analizy i interpretacji indywidualnych i społecznych aspektów buntu
Rozdział 1
Kontestacja i kontrkultura w zgiełku znaczeń
1.1. Kontestacja jako zjawisko społeczne - przegląd definicji i teorii .
1.2. Kontestacja w wybranych systemach społeczno-politycznych
1.3. Kontrkultura: w poszukiwaniu nowych wspaniałych światów
1.4. Kontrkultura i ruchy społeczne (USA, Europa Zachodnia, PRL)
1.5. Kultura kontrkultury
Rozdział 2
Rzeczywistość — opresja — edukacja. Implikacje pedagogiczne
2.1. Człowiek w matni heteronomicznej rzeczywistości
2.2. System państwa nowoczesnego jako źródło cierpień
2.3. Edukacja i wychowanie: między zniewoleniem a zmianą
Rozdział 3
Oblicza buntu w biografiach kontestatorów
3.1. Bunt i wychowanie. Narracja kolejarza, działacza Solidarności
3.2. Bunt i kobieta. Narracja lekarki, działaczki Solidarności Walczącej
3.3. Bunt i zmiana. Narracja anarchisty
3.4. Bunt i anomia. Narracja rockmana
3.5. Bunt i ponowoczesne „ja”. Narracja alterglobalisty
3.6. Moda na bunt (?/!). Narracja feministki
3.7. Bunt przeciw szkole. Narracja działacza Inicjatywy Uczniowskiej
3.8. Buntownicy vs. rzeczywistość .
Rozdział 4
Nie-rzeczywistość spektaklu i wyzwalające uczenie się w biografiach kontestatorów
4.1. Społeczeństwo spektaklu i bunt
4.2. Spektakl w narracjach kontestatorów
4.3. Uczenie się wyzwalające w narracjach kontestatorów
Podsumowanie Bibliografia