-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Nomadyczne środowisko edukacyjne na przykładzie polskiej emigracji w Limerick w Irlandii. Studium przypadku
Sebastian DAMA
Akademia Marynarki wojennej im. Bohaterów Westerplatte
Gdynia 2021
ISBN: 978-83-961549-9-6
liczba stron: 232
oprawa miękka
.
opis wydawcy
.
Podstawą niniejszej pracy była rozprawa doktorska autora, która nosiła tytuł Nomadyczne środowisko wychowawcze na przykładzie polskiej emigracji w Limerick w Irlandii, obroniona 19 marca 2015 r. w Uniwersytecie Gdańskim. Oddana do rąk Czytelnika monografia została w znaczący sposób zmieniona. Na potrzeby badania zmodyfikowano metodę badawczą, problemy badawcze, cele badawcze i hipotezę. W prezentowanej publikacji więcej treści poświęcono edukacji uwarunkowanej czynnikami o charakterze nomadycznym. Praca została także uaktualniona o nowe publikacje, zjawiska obecne w badanym środowisku i nowe dane.
Wyniki przeprowadzonego badania mają być odpowiedzią na palące problemy we współczesnej edukacji, tak w światowym, jak i w polskim wymiarze. Ponadto niniejsza publikacja jest też refleksją nad edukacją, dokonującą się zmianą społeczną, która ma być też formą wprowadzenia do dalszych pogłębionych badań nad opisywanym problem badawczym.
.
Spis treści
.
Wstęp
1. Nomadyzm w kontekście edukacyjnym w cywilizacji globalnej
1.1. Źródła i typy nomadyzmu
1.2. Cechy nomadyzmu w przestrzeni życia społecznego w warunkach globalizacji
1.3. Podmiot w nomadycznym środowisku edukacyjnym
1.4. Nomadyzm instytucjonalny w perspektywie nomadycznego środowiska edukacyjnego
2. Metodologia badań własnych
2.1. Stan współczesnej kultury w perspektywie prowadzenia badań naukowych
2.2. Teoretyczne założenia badania
2.3. Problemy badawcze
2.4. Cele badania
2.4.1. Studium przypadku w badaniu środowiska edukacyjnego na przykładzie polskiej emigracji w limerick w Irlandii
2.4.2. Indukcja enumeracyjna w ukazywaniu treści nomadycznego środowiska edukacyjnego
2.4.3. Krytyczna analiza historyczna z wykorzystaniem analizy historycznej w badaniu nomadycznego środowiska edukacyjnego
2.4.4. Krytyczna metoda etnograficzna w prezentowaniu treści nomadycznego środowiska edukacyjnego
2.5. Przebieg procesu badania
2.6. Charakterystyka badanej grupy
2.7. Charakterystyka terenu badania
3. Nomadyczne środowisko edukacyjne i jego elementy na przykładzie polskiej emigracji w Limerick w Irlandii
3.1. Wielokulturowe społeczeństwo na przykładzie polskiej emigracji w Limerick w Irlandii
3-2. Nomadyczne środowisko edukacyjne i jego elementy
3.3. Rodzina w warunkach nomadycznego środowiska edukacyjnego
3.4. Otoczenie sąsiedzkie i środowisko lokalne w warunkach nomadycznego środowiska edukacyjnego
3.5. Środowisko lokalne w warunkach nomadycznego środowiska edukacyjnego
3.6. Grupa rówieśników w warunkach nomadycznego środowiska wychowawczego
3.7. Nauczyciel w warunkach nomadycznego środowiska edukacyjnego
3.8. Szkoła w warunkach nomadycznego środowiska edukacyjnego Irlandzkie i polonijne instytucje edukacyjno-wychowawcze
3.8.1. Irlandzkie żłobki, przedszkola i świetlice w Limerick
3.8.2. Szkoły irlandzkie w Limerick
3.8.3. Irlandzkie szkoły podstawowe w Limerick w Irlandii
3.8.4. Irlandzkie szkoły średnie w Limerick
3.8.5. Irlandzkie szkolnictwo wyższe w Limerick
3.8.6. Szkoły polonijne w Limerick
3.8.7. Szkoła Polska w Limerick
3.8.8. Szkoły sobotnie w Limerick
3.9. Instytucja kultu religijnego polski Kościół katolicki w Limerick w warunkach nomadycznego środowiska edukacyjnego
3.10. Instytucje komunikowania masowego w warunkach nomadycznego środowiska edukacyjnego
.
Zakończenie
.
Bibliografia
Wykaz tabel, wykresów i zdjęć
Indeks nazwisk
Załącznik