Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Ta oferta jest już nieaktualna Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii: Książki i Podręczniki > Książki naukowe i popularnonaukowe

Niemiecka nauka kompozycji w XVII i na początku wieku XVIII

  • 24 Lip 08:46
  • Nr ogłoszenia: 66999402
  • Dostępność: niedostępne
1 / 1
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka sztuka, kultura i etnologia
Niemiecka nauka kompozycji w XVII i na początku wieku XVIII Katarzyna Korpanty Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk Warszawa 2019 ISBN: 978-83-65630-93-3 liczba stron: 301 oprawa miękka ze skrzydełkami . Spis treści . Wprowadzenie Stan wiedzy Część I Sztuka kompozycji w niemieckiej teorii muzyki wieku XVI Rozdział I. Pojęcie muzyki w wieku XVI Rozdział II. Wpływ humanizmu na kształtowanie się niemieckiej teorii muzyki Rozdział III. „Szkoła kolońska” i początki nauki kompozycji Rozdział IV. Nauczanie w zakresie muzyki w okresie reformacji Rozdział V. Nicolaus Listenius i nowa klasyfikacja muzyki. Wprowadzenie terminu musica poetica Część II Musica poetica w niemieckiej teorii muzyki w XVII i na początku wieku XVIII Rozdział VI. Niemieckie piśmiennictwo muzyczne w XVII i na początku wieku XVIII 1. Rodzaje pism teoretyczno-muzycznych 2. Język traktatów, charakter przekazu Rozdział VII. Znaczenie tradycji 1. Autorytety teoretyczne. Problem stopnia oryginalności traktatów 2. Autorytety kompozytorskie Rozdział VIII. Ideał muzyka (musicus perfectus) i nauka kompozycji w XVII-wiecznej teorii niemieckiej 1. Musici non fiunt, sed nascuntur 2. Nauczanie kompozycji 3. Teoretycy niemieccy o współczesnej im muzyce i muzykach Rozdział IX. Musica poetica w niemieckich traktatach w XVII i na początku wieku XVIII 1. Pojęcie musica poetica w niemieckiej klasyfikacji muzyki 2. Najważniejsze traktaty niemieckie omawiające sztukę kompozycji Część III Niemiecka musica poetica w XVII i na początku wieku XVIII Wprowadzenie 1. Pojęcie i klasyfikacja kontrapunktu 2. Kontrapunkt dwugłosowy i wielogłosowy Rozdział X. Nauka o interwałach 1. Pojęcie interwału 2. Klasyfikacja współbrzmień. Konsonanse i dysonanse Rozdział XI. Trójdźwięk (Trias harmonica) Rozdział XII. Nauka o konsonansach 1. Reguły ogólne następstw konsonansów 2. Reguły szczegółowe następstw konsonansów Rozdział XIII. Nauka o dysonansach 1. Funkcje dysonansu w kontrapunkcie 2. Klasyfikacje dysonansów w teorii muzyki oraz ich rodzaje w praktyce kompozytorskiej. Figurenlehre Christopha Bernharda Rozdział XIV. Nauka o modi muzycznych 1. Pojęcia tonus i modus 2. Znaczenie nauki o modi 3. Liczba modi oraz porządek ich wyliczenia. Modi stosowane oraz modi unikane w praktyce kompozytorskiej 4. Definicja modus i elementy go określające 5. Etos modi 6. Nauka o klauzulach Rozdział XV. Nauka o kontrapunkcie imitacyjnym 1. Pojęcie fuga i imitacja. Kontrapunkt imitacyjny w teorii Zarlina 2. Niemiecka teoria fugi w pierwszej połowie wieku XVII 3. Niemiecka teoria fugi w drugiej połowie XVII i na początku wieku XVIII 3.1 Zasady konstruowania imitacji początkowej. Poglądy Christopha Bernharda 3.2 Pojęcie repercussio Rozdział XVI. Kontrapunkt podwójny Rozdział XVII. Muzyka i tekst 1. Związek muzyki i retoryki w niemieckiej teorii muzyki w wiekach od XVI do XVIII 2. Znaczenie tekstu słownego i zagadnienie jego traktowania. Res i verba 3. Sposoby wyrażania tekstu słownego. Wybór modus i figur muzycznych Rozdział XVIII. Znaczenie ładu liczbowego w poglądach muzycznofilozoficznych wieku XVII . Zakończenie . Wykaz skrótów Bibliografia 1. Teksty źródłowe 2. Opracowania Indeks osób

Ta oferta jest już nieaktualna Dane sprzedającego nie są już publikowane

49 zł
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia