-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Nauka programowania w kontekście proksemiki
Kazimierz Mikulski
Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2018
ISBN: 978-83-8019-993-4
liczba stron: 159
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
Rozdział 1
Nauka programowania nowym elementem edukacji
1.1. Wprowadzenie
1.2. Jak określane jest nauczanie programowania?
1.3. Czy programowanie to element rozwijania kompetencji cyfrowych?
1.4. Czy ważna jest promocja nauki programowania?
1.5. Wdrażanie nauczania programowania na każdym etapie kształcenia
1.6. Programowanie jako element nauczania wyzwaniem dla nauczycieli
1.7. Czy nauka programowania realizowana jest na programowanych lekcjach?
1.8. Czy programowanie dla rozwoju polskich szkół jest wyzwaniem strategicznym?
1.9. Podsumowanie rozdziału
Rozdział 2
Programowanie w szkole podstawowej jako element nowej edukacji
2.1. Siła pytań podczas nauczania programowania
2.2. Nowe idee Seymoura Paperta
2.3. Nauczanie oparte na rozwiązywaniu problemów
2.4. Myślenie o nauce i nauka o myśleniu
2.5. Dzieci, komputery i wielkie pomysły, czyli Mindstorms
2.6. Języki programowania komputera
2.7. Miejsce Paperta w nauce
2.8. Zasady Paperta nie tylko w nauczaniu programowania
2.9. Robotyka jako zajęcia rozwijające naukę programowania
Rozdział 3
Nauka programowania w kontekście proksemiki – wyniki badań, pierwsze spostrzeżenia
3.1. Wprowadzenie
3.2. Charakterystyka grupy badawczej
3.3. Wyniki przeprowadzonego badania
3.4. Elementy PROKSEMIKI w badaniu
3.5. Podsumowanie
Rozdział 4
Porównanie wyników wybranych badań własnych w kontekście proksemiki
4.1. Wprowadzenie
4.2. Dystans między nauczycielem a uczniami podczas zajęć z klasą, grupą oraz indywidualnie
4.3. Czy zajmowana odległość między nauczycielem a uczniem wpływa na wartość uzyskanych ocen?
4.4. Wpływ odległości na wzajemne relacje między nauczycielem a uczniami w trakcie stosowania ICT podczas zajęć lekcyjnych
4.5. Wpływ odległości nauczyciel–uczeń na relację uczeń–uczeń
4.6. Czy odległość i płeć ucznia mają wpływ na relacje nauczyciel–uczeń?
4.7. Czy relacje nauczyciel–uczeń mają przeniesienie na zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne?
4.8. Kilka uwag podsumowania
.
Bibliografia