-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Nauczyciel cyfrowej przestrzeni w kontekście proksemiki
Kazimierz Mikulski
Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2017
ISBN: 978-83-8019-220-1
liczba stron: 188
oprawa miękka
.
Spie treści
.
Wstęp
Część I
Rozdział 1
Globalizacja i glokalizacja edukacji w cyfrowej przestrzeni
1.1. Wprowadzenie
1.2. Globalizacja – czym jest?
1.3. Globalizacja a glokalizacja
1.4. Globalizacja i glokalizacja a edukacja
1.5. Globalizacja i glokalizacja a edukacja w cyfrowej przestrzeni
Rozdział 2
Cyfryzacja w edukacji
2.1. Wprowadzenie
2.2. Określenie umiejętności cyfrowych
2.3. Informatyka a technologia informacyjna
2.4. Jak rozumiane jest pojęcie kompetencje cyfrowe?
2.5. Jak określono cyfrowe umiejętności?
2.6. Problem wykluczenia i włączenia cyfrowego?
2.7. Zastosowanie e-podręcznika w kształceniu
2.8. Mądra cyfryzacja w kontekście cyfrowej szkoły
2.9. Czy w programie rządowym ukryto określenie „cyfryzacja”?
Część II
Rozdział 3
Komunikacja niewerbalna istotnym czynnikiem oddziaływań edukacyjnych nauczyciela w kontekście proksemiki
3.1. Wprowadzenie
3.2. Proksemika klasy szkolnej jako ukryty wymiar edukacji
3.3. Aranżacja miejsc siedzących w pracowni szkolnej
3.4. Jakie są założenia proksemiki?
3.5. Klasyfikacje przestrzeni w proksemice
3.6. Pojęcie i charakterystyka wyróżnionych dystansów w proksemice
3.7. Jakie wyróżnia się układy audytorium?
3.8. Charakterystyka nauczycieli uczestniczących w badaniu
3.9. Ujęcie relacji interpersonalnych z uwzględnieniem dystansu
3.10. Relacje interpersonalne w zależności od płci i rodzaju zajęć
Rozdział 4
Styl kierowania i kompetencje nauczyciela stosującego ICT w kontekście proksemiki
4.1. Wprowadzenie
4.2. Charakterystyka nauczycieli uczestniczących w badaniu
4.3. Wykorzystanie dostępnego sprzętu multimedialnego przez nauczyciela
4.4. Komputer podczas zajęć edukacyjnych a praca nauczyciela z uczniem
4.5. Działania i komunikacja dydaktyczna nauczycieli stosowanie ICT?
4.6. Dominujący styl kierowania podczas pracy z uczniami trakcie stosowania ICT w procesie kształcenia
4.7. Kompetencje nauczycieli w kontekście odległości
4.8. Odległość dominująca między uczniem a nauczycielem
4.9. Tryb pracy nauczycielskiej widoczny w działaniach
4.10. Odległość najczęściej dominująca podczas zajęć między uczniem a nauczycielem podczas dominującego stylu pracy
4.11. Poziomy komunikacji widoczne w działaniach nauczających
4.12. Strefa zajmowana przez podmioty, mająca najistotniejszy wpływ na wyniki/oceny uzyskiwane w procesie kształcenia podczas stosowania ICT
4.13. Wstępne podsumowanie
Rozdział 5
Model relacji interpersonalnych w przestrzeni edukacyjnej dla pedagogiki – uwag kilka
5.1. Wprowadzenie
5.2. Zbiory w obszarze społeczności szkolnej
5.3. Czy pozycja ciała w przestrzeni może być wyrazem postaw interpersonalnych?
5.4. Próba wstępnego podsumowania modelu
5.5. Na zakończenie rozdziału
.
Zakończenie
.
Bibliografia