Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Natura vs kultura. Pedagogiczne konteksty sporu w poradnikac

1 / 1
Obserwuj
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka pedagogika, resocjalizacja
Natura vs kultura. Pedagogiczne konteksty sporu w poradnikach wychowawczych Joanna Mysiakowska Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Wrocław 2016 ISBN: 978-83-65408-07-5 liczba stron: 265 oprawa miękka . Spis treści . ROZDZIAŁ I NATURA LUDZKA A WYCHOWANIE – PRZEGLĄD WYBRANYCH KONCEPCJI 1. Przegląd wybranych koncepcji natury ludzkiej według wyróżnionych perspektyw analitycznych 1.1. Perspektywa I – istnienie–nieistnienie natury ludzkiej 1.1.1. Tabula rasa – doktryna czystej tablicy – koncepcje negujące istnienie natury ludzkiej 1.1.2. Koncepcje opierające się na założeniu istnienia natury ludzkiej 1.2. Perspektywa II – moralność natury ludzkiej 1.2.1. Konfucjanizm, judaizm i chrześcijaństwo – jako źródła opisu natury ludzkiej w pespektywie moralności 1.3. Perspektywa III – zmienność–niezmienność natury ludzkiej 1.3.1. Rozwój jako melioryzm natury ludzkiej. Koncepcje J. Piageta, L. Wygotskiego, P. Gärdenforsa 1.3.2. Pejoryzm – niezmienność natury ludzkiej Teorie T. Hobbesa, E. Burke’a, V. Pareta 1.4. Perspektywa IV – elitaryzm–egalitaryzm natury ludzkiej 1.4.1. Elitaryzm – „Ludzie są ze swojej natury nierówni” 1.4.1.1. Płeć jako czynnik stratyfikacji społecznej 1.4.1.2. Współczesna perspektywa badań Genderowych w Polsce – rodzina i szkoła 1.4.2. Egalitaryzm 2. Wybrane koncepcje wychowania a koncepcje natury dziecka – przegląd 2.1. Obrazy dziecka na tle rozwoju historycznego 2.1.1. Dziecko jako projekt i produkt – adultystyczna relacja pomiędzy dzieckiem i dorosłym 2.1.2. Dziecko jako partner – izonomiczny model relacji dziecko–dorosły 2.1.3. Obraz dziecka kompetentnego i autonomiczny model relacji dziecko–dorosły 2.2. Wybrane koncepcje wychowania – pedagogika adaptacyjna i emancypacyjna 2.2.1. Pedagogika adaptacyjna 2.2.1.1. Pedagogika behawiorystyczna 2.2.1.2. Pedagogika konserwatywna i autorytarna 2.2.2. Pedagogika emancypacyjna 2.2.2.1. Koncepcje antyautorytarne 2.2.3. Podsumowanie 2.3. Wychowanie z perspektywy genetyki behawioralnej ROZDZIAŁ II TEORETYCZNO-METODOLOGICZNA PERSPEKTYWA BADAŃ 1. Teoretyczne źródła perspektywy badawczej – krytycznej analizy dyskursu 1.1. Zdrowy rozsądek – źródło wiedzy o rzeczywistości i o naturze człowieka 1.2. Zwrot lingwistyczny i teoria dyskursu – lingwistyczne zaplecze analizy dyskursu 1.3. Dyskurs w KAD 1.4. Metoda badawcza – KAD jako rodzaj analizy tekstu 2. Poradniki jako swoisty dyskurs – charakterystyka gatunku 2.1. Fenomen popularności poradników w kontekście kulturowym 2.2. Poradniki w perspektywie poradoznawczej ROZDZIAŁ III CZĘŚĆ EMPIRYCZNA. NATURA, WYCHWANIE, PŁEĆ W WYBRANYCH PORADNIKACH WYCHOWAWCZYCH 1. Struktura badanych poradników 1.1. Formuły inicjujące poradników (przedmowa, wstęp itp.), sylwetki autorów, ich motywacja twórcza, misja poradników 1.2. Styl i metody społecznego wpływu analizowanych poradników 2. Przekaz badanych poradników 2.1. Obrazy dziecka 2.1.1. Dziecko jako Priorytet 2.1.2. Idea Superdziecka 2.1.3. Dziecko jako „Inny niż Dorosły” 2.2. Wizerunki rodziców – rodzice to znaczy matki 2.1.1. Dyskurs dominujący 2.1.2. Dyskurs psychologizującej matki 2.3. Koncepcje wychowania obecne w badanych poradnikach 2.3.1. Dyskurs naukowy w wersji poradnikowej 2.3.2. Nauka i zdrowy rozsądek w wychowaniu – o pozytywnej dyscyplinie jako złotym środku wychowawczym 2.4. Płeć w wychowaniu KONKLUZJA . BIBLIOGRAFIA

Skontaktuj się

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 139
Zgłoś nadużycie
32 zł

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »
Oferty firmy
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia