Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Nagłówki w Gazecie Wyborczej (

Obserwuj
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka filologie, językoznawstwo
Nagłówki w Gazecie Wyborczej (ekspresywna leksyka, frazematyka, metaforyka) Edyta Pałuszyńska Drukarnia Cyfrowa i Wydawnicwto Pictor Łódź 2006 ISBN: 83-60604-06-1 liczba stron: 169 oprawa miękka . SPIS TREŚCI . Przedmowa O ekspresywności nagłówków — wprowadzenie Ekspresywność nagłówków na poziomie leksyki 1.Nagłówki zawierające leksemy wartościujące 1.1 Leksemy, w których wartościowanie należy do denotacji znaku 1.2 Leksemy, w których wartościowanie należy do konotacji znaku 1.3 Leksemy, w których wartościowanie należy do presupozycji 2.Nagłówki zawierające leksemy o ograniczonym zasięgu występowania 2,1 Leksemy o ograniczonym zasięgu funkcjonalnym 2.2 Leksemy o ograniczonym zasięgu środowiskowym 2.3 Leksemy o ograniczonym zasięgu chronologicznym 3.Nagłówki o zabarwieniu tonalnym 4.Ujawnienie dwoistości semantycznej wyrazu 4.1 Wyraz w kontekście charkterystycznym 4.2 Wyraz w kontekście obojętnym 4.3 Dwukrotne użycie wyrazu w różnych znaczeniach 4.4 Deleksykalizacja 4.5 Aluzja leksykalna 4.6 Aluzja wypowiedzi 5. Nagłówki zawierające nazwy własne użyte w funkcji ekspresywnej 5.1 Nazwy własne w nagłówkach powstałe w wyniku transonimizacji 5.2 Nazwy własne powstałe w wyniku apelatywizacji 5.3 Nazwy własne w nagłówkach 5.4 Modyfikacja nazw własnych 5.5 Aluzje do nazwy własnej 5.6 Zawieszenie ostatecznego wyboru kategorii leksemu jako nazwy własnej lub jako nazwy pospolitej Arkusz sprawdzający Ekspresywność na poziomie frazematyki 1.Ekspresywność niezmodyfikowanych frazemów 1.1 Związki frazeologiczne 1.2 Tytuły książek, filmów, piosenek 1.3 Cytaty z literatury, filmów i piosenek 2.Modyfikacje formalne, które nie prowadzą do defrazeologizacji 2.1 Innowacja skracająca 2.2 Innowacja rozwijająca 2.3 Innowacja wymieniająca 2.4 Kontaminacja frazeologiczna 2.5 Innowacja regulująca 2.6 Aluzja do frazemu 3.Zmiany semantyczne w kierunku defrazeologizacji 3.1 Osłabienie metaforyczności 3.2 Defrazeologizacja 3.3 Zamierzona dwuznaczność 4.Wartościowanie 4.1 Frazeologizmy komunikujące wartościowanie 4.2 Frazeologizmy implikujące wartościowanie Arkusz sprawdzający Metaforyka nagłówków 1.Epitet 1.1 Epitet zwykły 1.2 Epitet metaforyczny 2.Metafora 2.I Metafora in absentia 2.2 Metafora in praesentia 3.Katachreza 3.1 Katachreza jako niewłaściwe użycie 3.2 Katachreza inopiae causa 4.Oksymoron 4.1 Oksymoron właściwy 4.2 Oksymoron rzekomy 5.Metonimia 5.1 Konkret konkret 5.2 Abstrakt konkret 5.3 Abstrakt konkret 5.4 Konkret abstrakt 6.Solecyzm 6.1 Naruszenie reguł subkategoryzacji 6.2 Naruszenie reguł selekcji 7.Ironia 7.1 Wprowadzenie frazeologii lub słownictwa nie pasującego do wypowiedzi o charakterze oficjalnym 7.2 Sprzeczność logiczna jako źródło ironii 8.Hiperbola 8.1 Hiperbola zwykła 8.2 Hiperbola metaforyczna 9.Peryfraza 9.1 Peryfrazy — epitety 9.2 Peryfrazy obojętne 10.Eufemizm 10.1 Wierzenia religijne 10.2 Śmierć i zjawiska z nią związane 10.3 Wady, nałogi i przywary ludzkie 10.4 Obyczaje 11.Porównanie . Arkusz sprawdzający Zakończenie Wyjaśnienie trudniejszych pojęć Skorowidz terminów Skorowidz nazwisk Bibliografia

Skontaktuj się

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 328
Zgłoś nadużycie
19 zł

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »
Oferty firmy
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia