-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu
Wanda Pakulniewicz
Wiedza i Praktyka
Oprawa: Miękka
Format: 16.0x23.5cm
Liczba stron: 164
Rok wydania: 2022
.
Oddajemy w Państwa ręce kompendium wiedzy o nadzorze pedagogicznym. Wydaje się, że o nadzorze pedagogicznym napisano już wszystko, ale wierzymy, że znajdziecie tu Państwo informacje, które na pewno zainteresują i pozwolą inaczej spojrzeć na to zagadnienie. Bo przecież nadzór pedagogiczny to nie tylko obserwacje zajęć, kontrola, ale i wspomaganie. To po prostu systemowe rozwiązania funkcjonowania szkoły. Szkoła dobrze zarządzana, właściwie funkcjonująca to samokontrolująca się organizacja z systemem sprzężeń zwrotnych stanowiących podstawę doskonalenia jakości jej pracy. To właśnie dyrektor szkoły jest odpowiedzialny za wdrożenie tych systemowych rozwiązań.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Zmiany w nadzorze pedagogicznym w szkołach i przedszkolach od 2021 r.
Rozdział 1. Nadzór pedagogiczny kuratora oświaty
1.1. Plan nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty
1.2. Kontrola
1.3. Zakres i tryb kontroli
1.3.1. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa oraz wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym
1.3.2. Program poprawy efektywności kształcenia lub wychowania
1.3.3. Platforma elektroniczna
1.4. Wspomaganie
1.4.1. Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej we wspomaganiu szkół
1.5. Placówki doskonalenia zawodowego w procesie wspomagania
1.5.1. Publiczne biblioteki pedagogiczne a wspomaganie
Rozdział 2. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/przedszkola
2.1. Plan nadzoru pedagogicznego
2.2. Kontrola
2.3. Wspomaganie
2.4. Działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza oraz inna działalność statutowa szkoły lub placówki
2.5. Diagnozowanie
2.6. Terminarz czynności dyrektora
Rozdział 3. Wymagania państwa wobec szkół i placówek
3.1. Przykłady działań, które należy podjąć, by zrealizować wymagania sformułowane wobec szkoły
3.2. Przykłady działań, które należy podjąć, by zrealizować wymagania sformułowane wobec przedszkola
Rozdział 4. Materiały do wykorzystania
4.1. Scenariusz rady pedagogicznej opracowującej wyniki nadzoru pedagogicznego
4.2. Projekt uchwały rady pedagogicznej w sprawie ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego lektora szkoły/przedszkola
4.3. Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły
4.4. Aneks do planu nadzoru pedagogicznego
4.5. Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola
4.6. Arkusze obserwacji zajęć
4.6.1. Materiały pomocnicze do obserwacji zajęć - umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego
4.6.2. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – kształcenie umiejętności określonych w podstawie programowej
4.6.3. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych - zastosowanie sposobów i warunków realizacji podstawy programowej określonych w przepisach
4.6.4. Materiały pomocnicze do obserwacji lekcji - indywidualizacja procesu nauczania
4.6.5. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – indywidualizacja procesu nauczania
4.6.6. Materiały pomocnicze do obserwacji lekcji - umiejętności i obowiązujące warunki realizacji określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
4.6.7. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych - kształtowanie umiejętności określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
4.6.8. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych - wykorzystanie warunków i sposobów realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego
4.6.9. Arkusz kontroli dziennika lekcyjnego
4.6.10. Arkusz kontroli dziennika zajęć pozalekcyjnych
4.6.11. Arkusz kontroli dziennika zajęć przedszkola
4.6.12. Arkusz analizy karty wycieczki
4.6.13. Arkusz obserwacji zajęć świetlicowych
4.6.14. Arkusz obserwacji zebrania z rodzicami
4.6.15. Karta działań nauczyciela
4.6.16. Arkusz kontroli informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
4.7. Sprawozdanie dyrektora ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w I półroczu roku szkolnego
.
Podstawa prawna