-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Rok wydania
2021
-
Okładka
miękka
-
ISBN
9788371733741
Myślenie krytyczne w klasach młodszych EW 1 2021/2022
Zeszyty Kieleckie
pod redakcją Katarzyny Pluty
Edukacja Wczesnoszkolna - 2021/2022 nr 1
W 2010 roku miałam okazję uczestniczyć w kursie prowadzonym przez Soshi Reiter z Izraela, która przyjechała do Polski na zaproszenie Fundacji TOC dla Edukacji Polska, kierowanej przez Macieja Winiarka. Podczas zajęć poznałam trzy narzędzia myślowe TOC: gałązkę logiczną, drzewko ambitnego celu oraz chmurkę, które wywodzą się z Teorii Ograniczeń, a ich autorem jest Eliyahu Goldratt. Zaciekawiła mnie Teoria Ograniczeń (Theory of Constraints – TOC) i to, w jaki sposób niektóre rozwiązania można wykorzystać w kształtowaniu myślenia krytycznego dzieci i młodzieży. W Teorii Ograniczeń dostrzegłam szansę na radzenie sobie z wieloma problemami, jakie przynosi codzienne życie osobiste i zawodowe.
Przygodę z myśleniem krytycznym kontynuowałam na kolejnych szkoleniach, w tym adresowanych wyłącznie do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz klas I–III. Przez wiele lat starałam się inspirować polskich nauczycieli, aby tworzyli okazje do tego, by ich uczniowie postawieni w sytuacji problemowej mieli możliwość wnikania w szczegóły zagadnienia, prowadzenia prostego wnioskowania, tworzenia związków przyczyno-skutkowych.
W 2020 roku, w grupie trenerów myślenia krytycznego miałam przyjemność doskonalić swoje umiejętności i poznawać nowe rozwiązania sprzyjające budowaniu kultury myślenia krytycznego w szkołach. Tym razem poszerzyłam swój warsztat pracy o szereg tzw. rutyn myślenia krytycznego, które z powodzeniem można wykorzystać na wszystkich etapach kształcenia. W zeszycie, który oddajemy w Państwa ręce, znajdują się przykłady praktycznych zastosowań metod pracy, których celem jest wzmacnianie umiejętności myślenia krytycznego u uczniów klas I–III. Zachęcam do sięgania po propozycje pracy z uczniami przybliżone w niniejszym zeszycie – sądzę, że będą dla Państwa inspiracją do dalszych działań i nieustannych poszukiwań innowacyjnych sposobów nauczania i uczenia się uczniów klas młodszych.
Katarzyna Pluta
Edukacja Wczesnoszkolna nr 2 2021/2022 - luty 2022 r.
Tytuł: Kreatywność dzieci klas młodszych w przestrzeni edukacyjnej
ISBN: 978-83-7173-374-1
ISSN: 2544-2651
Liczba stron: 160
Oprawa: miękka
Format: A5
ZAPRASZAMY
Pełny opis książki znajduje się pod poniższym linkiem:
wydped.pl/ew-20212022/1018-myslenie-krytyczne-w-klasach-mlodszych-ew-1-20212022.html
ZAPRASZAMY NA NASZĄ STRONĘ
wydped.pl
facebook.com/wydped
www.youtube.com/watch?v=8x_hldLN4lU
kom. *** *** ***
tel. 41 346 21 81
tel. 41 366 07 01
tel./faks 41 346 21 80
e-mail: handel(małpa)wydped.pl
ZOBACZ INNE OGŁOSZENIA UŻYTKOWNIKA