-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Myślenie krytyczne i indoktrynacja
Harvey Siegel
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Bydgoszcz 2019
ISBN: 978-83-8018-285-1
liczba stron: 355
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp. Główne zagadnienia analitycznej filozofii edukacji
Podstawa tłumaczenia
Rozdział 1. Edukacja jako wprowadzenie w przestrzeń racji
Rozdział 2. Czym (dobrym) są dyspozycje myślenia?
Rozdział 3. Czy „ edukacja” jest mocnym pojęciem epistemicznym?
Rozdział 4. Myślenie krytyczne
Rozdział 5. Racjonalność nauki, myślenie krytyczne i nauczanie przedmiotów przyrodniczych
Rozdział 6. Indoktrynacja a edukacja
Rozdział 7. Różnorodność epistemologiczna a badania w obszarze edukacji: dużo hałasu o nic?
Rozdział 8. Jaka jest cena włączania?
Rozdział 9. „Radykalna” pedagogika wymaga „konserwatywnej” epistemologii
Rozdział 10. Filozofia edukacji a tyrania praktyki
.
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy