-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
filologie, językoznawstwo
UWAGA: KSIĄŻKA NOWA, ALE MA LAT TYLE ILE MA, WIĘC DA SIĘ NA OKŁADCE ZAUWAŻYĆ NIEWIELKIE ZARYSOWANIA I PRZETARCIA
Mowa i język w perspektywie dydaktycznej, logopedycznej i rozwojowej
(Seria: Studia Pragmalingwistyczne, 5)
red. Józef Porayski-Pomsta
Warszawa 2008
Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 978-83-89663-63-4
liczba stron: 242
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Od redaktora
I. Dyskurs edukacyjny
Urszula Żydek-Bednarczuk
- Uczeń i nauczyciel w świetle dyskursów
Aldona Skudrzyk, Jacek Warchala
- Nowe zasady tekstowości
Bernadeta Niesporek-Szamburska
- Inspiracje lekturowe w dyskursie edukacyjnym
Daniel Bartosiewicz
- Kompetencje tekstotwórcze autorów wypracowań „Nowej matury" -analiza struktur tekstowych
Renata Makarewicz
- Świadomość wzorca gatunkowego tekstu podania wśród kandydatów na studia
Danuta Krzyżyk, Helena Synowiec
- Wokół tekstów dyktand - refleksje dydaktyczne
Henryka Kaczorowska, Marek Kaczorowski
- Motywacyjne aspekty tworzenia przez ucznia tekstu własnego (wybrane zagadnienia)
Piotr Zbróg
-Model rozwijania kompetencji uczniów w zakresie tworzenia użytkowych gatunków mowy
Małgorzata Chmiel
- Uwagi na temat stanu ortografii maturzystów 2005/2006 z województwa warmińsko-mazurskiego
II. W świecie wartości
Małgorzata Karwatowska
- Wolność czy samowola? O „wolności" i jej granicach w wypowiedziach uczniów szkół średnich
Monika Peplińska
- Jak wygląda człowiek wolny? - obraz człowieka wolnego w wypowiedziach studentów
III. Zagadnienia rozwoju mowy dziecka
Grażyna Sawicka
- Badanie języka dziecka w interakcji - propozycja metodologiczna
Barbara Boniecka
- Gdy tak wiele zależy od pauz
Agnieszka Grażul-Luft
- Translacja warunkowana perspektywą odbiorcy w dyskursie edukacyjnym. Na przykładzie komunikacji między dzieckiem i opiekunem
IV. Zaburzenia mowy i języka
Józef Porayski-Pomsta
- Kilka uwag o roli badań nad zaburzeniami mowy we współczesnej lingwistyce
Jagoda Cieszyńska
- Symultaniczno-sekwencyjna wczesna nauka czytania jako stymula¬cja rozwoju dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
Zofia Pomirska
- Psycholingwistyczny aspekt diagnozowania zaburzeń w czytaniu i pisaniu (w dysleksji rozwojowej)
Olga Jauer-Niworowska, Izabela Więcek-Poborczyk
- Kompetencja komunikacyjna dzieci z opóźnionym rozwojem mowy a terapia logopedyczna
Mirosław Michalik
- Teoria relewancji w badaniu kompetencji komunikacyjnej uczniów z dyzartrią o podłożu mózgowego porażenia dziecięcego
Marta Korendo
- Jak niesłyszący gimnazjaliści radzą przykładów
Danuta Jastrzębska-Golonka, Agnieszka Rypel
- Specyfika tworzenia tekstów przez uczniów z deficytami słuchu wybrane zagadnienia