-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Między nauczaniem a uczeniem się. Edukacyjne światy andragogów-praktyków
Adrianna Nizińska
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Wrocław 2008
ISBN:978-83-89518-69-9
liczba stron: 180
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wprowadzenie
I. Meandry dorosłości. Od konwencji do temporalnego projektu
1.1. Wybrane kierunki przeobrażeń społecznych
1.2. Dorosłość w ponowoczesności
1.3. Emocjonalne konsekwencje „szoku przyszłości”
1.4. Dorosły w sytuacji kryzysu
II. Dylematy andragogicznych praktyk edukacyjnych
2.1. „Świat życia” jako kanwa procesów edukacyjnych
2.2. O andragogicznym micie „kształcenia ustawicznego”
2.3. Pomiędzy przymusem nauczania a podmiotowością uczenia się - dynamika napięć
2.4. Dylematy tożsamości - ku refleksyjnemu projektowi
III. Metodologia badań własnych
3.1. Rozumienie a badanie świata społecznego
3.2. Paradygmat konstruktywistyczno-interpretatywny jako rusztowanie kategorialne
3.3. Strategia badawcza
3.4. Wielowymiarowość pojęcia narracji
3.5. Ku wielości andragogicznych światów. Zarys projektu badawczego
IV. Strategie konstruowania tożsamości profesjonalnej andragogów i ich dynamika. Raport z badań własnych
4.1. Moje usytuowanie w problematyce
4.2. Redukcja i kondensacja danych
4.3. Prezentacja ram pojęciowych w opowieściach badanych .
4.3.1. Opowieści o słuchaczach
4.3.2. Jawne i ukryte koncepcje roli.
4.3.3. W sieci relacji
4.3.4. Instytucja edukacyjna - fasada czy fundament?.
4.4. Strategie andragogiczne i ich dynamika
4.4.1. „Sekwoja” i „satelita” jako strategie prymarne
4.4.2. Refleksyjność a podstrategie
4.4.3. Strategie rdzeniowe i strategie korowe
4.4.4. Koniunkcje strategii — powrót do danych
4.5. Konkluzje, refleksje, pytania
Bibliografia