-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Metoda projektu w edukacji polonistycznej
Ewelina Strawa-Kęsek
TAiWPN UNIVERSITAS
Kraków 2015
ISBN: 978-83-242-2718-1
liczba stron: 235
oprawa twarda
.
Spis treści
.
Wstęp. Zdolność współdziałania – niezbędna kompetencja nauczycieli i uczniów
[Anna Janus-Sitarz]
Wprowadzenie
METODA PROJEKTU KIEDYŚ I DZIŚ
Historia metody, czyli tam i z powrotem
[Włoskie początki; Amerykański sen; William H. Kilpatrick – klasyk czy outsider?; W stronę Europy i współczesnych koncepcji metody]
Na rodzimym gruncie
[Pierwsze doświadczenia; Trudności definicyjne i terminologiczne; Najważniejsze cechy metody projektu; Gimnazjalny projekt edukacyjny; Metoda projektu – opinie i doświadczenia polonistów]
METODA PROJEKTU JAKO ODPOWIEDŹ NA POTRZEBY WSPÓŁCZESNOŚCI
Realizacja projektów a kształcenie kompetencji człowieka XXI wieku
Żyć wśród ludzi. Kształcenie kompetencji społecznych
[Nauczyć się ufać. Rozwijanie kapitału społecznego; Indywidualnie czy w zespole? Preferencje i doświadczenia gimnazjalistów]
Otworzyć się na Innych. Kształcenie kompetencji międzykulturowych
[Erozja empatii; Geografia myślenia. Kultura a sposób postrzegania świata; Nauka otwartości; Niebezpieczeństwo jednej historii; „Moje oczy nigdy nie ujrzą tego, co widzą twoje”. O różnorodności i stereotypach; Porozmawiaj ze mną, a dowiesz się kim jesteś]
W stronę edukacji medialno-informacyjnej. Kształcenie kompetencji cyfrowych
[Dokumentować czy uczestniczyć? O świątecznym nieporozumieniu; Potrzeba złotego środka. O uczniach w kontekście cyfrowego świata; Tablety dla wszystkich! Ale co dalej?; W chaosie terminologicznym; Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych; Trzy sposoby na nowe technologie w kontekście projektów edukacyjnych]
PROJEKT W PRAKTYCE – MODEL, PRZYKŁADY, INSPIRACJE
Web Quest po polsku. Historia pewnego eksperymentu
[Trochę teorii; Więcej praktyki; Rezultaty eksperymentu; Podsumowanie – wnioski na przyszłość]
Przepis na projekt. Metoda projektu w czterech krokach
[Krok 1. Zainspirować, czyli o wprowadzeniu; Krok 2. Podtrzymać ogień, czyli o realizacji; Krok 3. Nie tworzyć do szuflady, czyli o prezentacji; Krok 4. (D)ocenić, czyli o ewaluacji; Na przykładzie]
Projektowe inspiracje
[Projekty czytelnicze; Kampanie społeczne; Działania w przestrzeni; Zamiast referatów]
.
Podziękowania
Bibliografia
Indeks nazwisk