-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Rok wydania
1995
-
Tematyka
psychologia, socjologia
Wydawnictwo: Collegium Medicum UJ
Wydanie: pierwsze
Przekład i wywiad z autorem: Bogdan de Barbaro, Lech Górniak
Ilość stron: 64
Oprawa: miękka
Wymiary: 145 x 210 mm
Stan ogólny: bardzo dobry
Na polu terapii rodzin Szkoła mediolańska uważana jest powszechnie za jedną z najważniejszych i najbardziej nowatorskich. Publikacja stanowi wybór artykułów wybitnego przedstawiciela tej szkoły, Gianfranco Cecchina. Powstałe na przestrzeni kilkunastu lat prace ilustrują rozwój koncepcji teoretycznej oraz praktyki terapeutycznej. Nie jest to jednak podręcznik psychoterapii. To raczej prezentacja oryginalnego i niewolnego od kontrowersji sposobu patrzenia na rodzinę, terapeutę i proces terapii.
Wybór prac jednego z współtwórców terapeutycznej Szkoły Mediolańskiej, ilustrujących przeobrażenia i zmiany towarzyszące jej rozwojowi. Zaznajamiają one z systemową terapią rodzin oraz etapami i warunkami jej realizacji. W procesie terapeutycznym koncentrują się na osobie terapeuty i jego postawach: "zaciekawienia" - zapewniającej uzyskanie "pozycji neutralnej" oraz "lekceważenia" - w znaczeniu "lekceważenia" własnego dogmatyzmu i stereotypów. Wymienione przejawy zachowań psychoterapeuty są zdaniem autora, niezbędne dla efektywnej terapii.
Spis treści:
Od tłumaczy (Bogdan de Barbaro, Lech Górniak)
Stawianie hipotez – cyrkularność – neutralność: trzy wskazówki dla prowadzącego sesję (Mara Selvini-Palazzoli, Luigi Poscolo, Gianfranco Cecchin, Giuliana Prata)
Stawianie hipotez, cyrkularność i neutralność raz jeszcze: zachęta do ciekawości (Gianfranco Cecchin)
Jak wykorzystywać stronniczość terapeuty? (Gianfranco Cecchin)
Budowanie możliwości terapeutycznych i ich lekceważenie (Gianfranco Cecchin)
Mediolańska szkoła terapii rodzin (Z Dianfranco Cecchinem rozmawiają Bogdan de Barbaro i Lech Górniak)