-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
Media, kultura i ekonomia. Krytyczne pytania. Antologia tekstów
Graham Murdock
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Wrocław 2010
ISBN: 978-83-62302-09-3
liczba stron: 296
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp do wydania polskiego
Przedmowa (Janina Fras)
O brytyjskich studiach krytycznych nad komunikacją i Grahamie Murdocku
Część 1.
MATERIAŁY DO ANALIZY KRYTYCZNEJ
Przekraczanie postformacji: nowe refleksje na temat zmian, przywracanie krytycznego myślenia. Pod plażą jest bruk:
materiały do krytyki kultury doby marketyzacji . .
Rekonstruowanie zburzonej wieży:
współczesna komunikacja i zagadnienia podziału klasowego
Płytkie opisy: problemy wyboru metody dla analizy kulturowej .
Część 2.
ZDOBYCZE KORPORACJI
Cyfrowe możliwości a realia rynku: sprzeczności konwergencji
Kontynentalne przesunięcia: kapitalizm, komunikacja i zmiany w Europie . Kosmopolici i konkwistadorzy: imperia, narody i sieci
Część 3.
W OBRONIE KULTURY PUBLICZNEJ
Przeciw ogradzaniu: budowanie wspólnych obszarów kulturowych . Publiczni nadawcy a kultura demokratyczna Budowanie cyfrowych praw wspólnych: media publiczne w erze internetu
Część 4.
KONSUMENCI, OBYWATELE I KOMUNARDZI
Prawa i reprezentacje. Dyskurs publiczny i obywatelstwo kulturowe
Badania krytyczne a aktywność odbiorców mediów
Technologie cyfrowe i gospodarki moralne
Burzenie „podziału cyfrowego”: nowe przemyślenia na temat dynamiki udziału i wykluczenia
Źródła tekstów