-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Marka
Lexus
-
Model
IS
-
Stan
używane
-
Rok produkcji
2007
-
Przebieg
269000 km
-
Pojemność silnika
2200 cm³
-
Moc
227 KM
-
Paliwo
diesel
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
manualna
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Na wstępie zaznaczę, niech Cię nie zwiedzie pozornie wysoki przebieg i wiek, przeczytaj opis, a zmienisz optykę na ten unikalny egzemplarz Lexusa, bo nie ma takiego drugiego. Za samochód w nieadekwatnie dobrym stanie i wyczynowych osiągach trzeba by zapłacić krocie, rocznik i przebieg nie odzwierciedlają jego faktycznego stanu ani rzeczywistej wartości. Samochód ma wymieniony silnik na ORYGINALNY z JAPONII przez LEXUS Warszawa Wola na gwarancji (dokumenty) Lexus w ogromnym stopniu jest odnowiony, w znakomitym stanie o unikalnych osiągach: 227,7 KM/474,4 Nm. Skala wymian części na nowe jest ogromna (co niżej rozwinę) i zapewnia nabywcy wieloletnią satysfakcję dzięki wyśmienitym osiągom, o 30-40% wyższej mocy i momencie obrotowym (faktycznie zmierzone w hamowni na pojeździe, nie na samym silniku jak podaje producent). Posiadam tego Lexusa 13 lat jeden właściciel niepalący, jako pasjonat włożyłem w niego mnóstwo serca i kilkadziesiąt tysięcy zł. Sprzedaję, bo muszę, mam już dwa inne samochody.
Ważne: silnik przy ok 120 tys.km. został wymieniony na ORYGINALNY fabryczny, sprowadzony z Japonii i zamontowany z udokumentowaniem i z gwarancją przez autoryzowanego dealera, Lexusa-Warszawa Wola Połczyńska, który się nim opiekował. Lexus ten na przestrzeni kilku lat był kompleksowo i z głową tuningowany przez ludzi z branży, modyfikowane były 6 mapy wtrysku łącznie 6-krotnie w Kreatorze Mocy z Warszawy we współpracy ze znanym holenderskim laboratorium mocy. Jednocześnie tuningowane były: turbina dwukrotnie hybrydowana i optymalizowana, zamontowano lekkie tytanowe łopatki o większej gęstości od oryginalnych (stosowane do samochodów wyścigowych). Zmodyfikowany wydech i kolektor wydechowy, downpipe o dużej średnicy zwiększający wyrzut gazów spalinowych, co pozwala szybciej wkręcić się turbinie także na małych obrotach. Zamontowany sportowy filtr powietrza marki KN (dożywotnia gwarancja użytkowania, w zestawie oryginalny komplet do czyszczenia i konserwacji). Przeprowadzono szereg procesów poprawiając sprawność układu dolotowego i wtryskowego: wodorowanie, usuwanie nagarów, regeneracja wtryskiwaczy, wymiana chłodnicy z intercoolerem itd. Ponadto stosownie do zwiększonych osiągów wymieniono hamulce na wydajniejsze, sprowadzane z USA. W efekcie Lexus uwodzi niespotykanymi osiągami z tytułu ogromnego momentu obrotowego przy każdej prędkości. Objeżdża samochody znacznie droższe i proszę samemu ocenić ekonomiczność (średnio 7.6 l/100 km tryb mieszany/miejski lub 5-6 l./100 km trasa. Dlatego przebieg podaję po wymianie silnika. Wyposażenie i stan wnętrza godne Lexusa w tej wersji, szczegóły w innej sekcji, dość powiedzieć, że bazą była wersja Sport Executive, wszystko działa, należy podkreślić naprawdę przepiękne brzmienie muzyki nagłośnienia topowej firmy Mark Levinson, podróżowanie nim to czysta radość, zawieszenie dopracowane do perfekcji, zwinne, sensytywne na kierownicę, jednocześnie pełen komfort jazdy przy stabilnym trybie, dopracowany system kontroli trakcji, bezpieczny, przydaje się na śniegu, nie sposób o poślizg mimo tylnego napędu. Podkreślam, że samochód był przez ponad 10 lat użytkowany przez jednego, dbającego właściciela, jeżdżącego w długie trasy po Europie, niepalącego, członka zarządu spółki, więc firma nie oszczędzała na wydatkach, wykonywane były na oryginalnych częściach. U dealera Lexusa wymienione zostały liczne części karoserii na NOWE ORYGINALNE, takie jak zderzaki przód/tył, błotniki przód/tył, maska, klapa bagażnika, reflektory z przodu, lampy z tyłu, piasty z łożyskami, końcówki drążków, silent bloki itp. Z czasem wymieniono wiele dalszych części NA NOWE, min. chłodnicę, alternator, wszystkie elementy metalowe i gumowe zawieszenia, maglownica, piasty, amortyzatory, szyba czołowa, kompresor klimatyzacji. Rygorystyczne ie przeprowadzane okresowe serwisy, markowe oleje (Motul), konserwacja skrzyni biegów itd. Nawet przepływomierz czyszczony co 3-4 mce (co mało kto docenia a zmienia osiągi). W sumie nakłady finansowe na samochód były przeogromne, tylko wymiana nowego silnika u dealera 17 tysięcy, tuningi mocy i hamulców itp. sięgały 20 tysięcy, nie licząc obszernej listy wymienionych części.
W esencji samochód jest doinwestowany nieprzeciętnie, co rokuje optymistycznie dla nowego nabywcy na długie użytkowanie. Dlatego nie można patrzeć na ten samochód przez pryzmat rocznika z metryki czy przebiegu. Osiągi mocy i momentu obrotowego są bez porównania wyższe do fabrycznych egzemplarzy, przy jednoczesnej wyróżniającej się przyjaznej ekonomii zużycia paliwa ok. 10 % mniejszego zużycia. Paradoksalnie, ale właśnie dlatego, że tuning był robiony z głową, a w zespole byli min. inżynier i doświadczony racer, cały układ pracuje idealnie i bardziej dynamiką gazów (darmowe powietrze, brak dymienia z wydechu), niż bezmyślnym tłoczeniem paliwa i przeciążaniem silnika.
Gwoli rzetelności: nasz beniaminek prezentuje się naprawdę ładnie w środku i na zewnątrz, ma drobne zarysowania, a na drzwiach kierowcy nieznaczne przebarwienie lakieru (zaprawka krawędzi od zamaszystego otwarcia drzwi ) i minimalne zarysowania na zderzaku-"pozdrowienia" z zatłoczonej Warszawy. W cenie nabywca dostanie też drugi komplet opon (czyli będzie na zimę+lato), ekspandery utrzymujące pojedyncze przedmioty w bagażniku. Komplet konserwacji filtra KN.
Samochód do obejrzenia w okolicach Warszawa Wesoła. Będę wdzięczny za uważną lekturę powyższego tekstu, wiem, że nieco przydługi, ale to z obustronnej troski i szacunku do czasu, zależy mi na uniknięciu nieprzemyślanych telefonów. Kontakt *********