-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
Kultura produkcji filmowej: teorie, badania, praktyki
red. Artur Majer, Tadeusz Szczepański
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej
Łódź 2019
ISBN: 978-83-65501-63-9
liczba stron: 612
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
Artur Majer
Część I Propozycje teoretyczne
Rozdział 1
Przemysław Miękinia
„Mieć czy być" w procesie powstawania dzieła filmowego: czy myśli Ericha Fromma mogą być pomocne w pracy producenta filmowego?
Rozdział 2
Ewa Gębicka
Rodzaje i korzyści badań rynkowych w procesie produkcji i dystrybucji filmu
Rozdział 3
Magdalena Sobocińska
Talent i nowe technologie jako stymulanty rozwoju rynku filmowego
Rozdział 4
Paweł Kossecki
What is the Value of Film Copyrights? - An Analysis of Basic Methods of Valuation
Rozdział 5
Urszula Świerczyńska-Kaczor
New Challenges in the Research of Viewer Experience an Overview of fMRI Studies in Neurocinematics
Rozdział 6
Iwona Morozow
Swój i obcy. O trudnej sztuce relacji z otoczeniem na planie filmowym
Część II Rozpoznanie rynku filmowego
Rozdział 7
Monika Czajkowska
(Nie)obecność klastrów filmowych w Polsce
Rozdział 8
Jakub Zajdel
Dyskusja prasowa o kształcie polskiej kinematografii w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku
Rozdział 9
Emil Sowiński
Czy z Magicznego drzewa wyrósł las? Produkcja i dystrybucja aktorskich filmów dla dzieci w latach 2006-2019
Część III Dokumenty i technologie w produkcji filmowej
Rozdział 10
Arkadiusz Wojnarowski
Praca nad scenariuszem filmu w ramach działań produkcyjnych
Rozdział 11
Tomasz Kożuchowski
Funkcje dokumentów produkcyjnych na planie filmowym
Rozdział 12
Artur Majer
Załączniki do wniosku o dofinansowanie produkcji filmowej w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej: polityka programowa czy dokumentacja realizacyjna?
Rozdział 13
Dariusz Michta
Umowa sponsoringu
Rozdział 14
Krzysztof Franek
Cyfrowa komunikacja interaktywna. Jak wykorzystać Internet i cyfrowe technologie do zintegrowanej
komunikacji w grupie zdjęciowej?
Część IV Marketing i upowszechnianie
Rozdział 15
Anna Górny
Piosenka jako element promocji filmu. Muzyczna komunikacja reklamowa czy synergia przemysłu filmowego i muzycznego?
Rozdział 16
Małgorzata Kotlińska
Koncepcja marketingu oparta na lokowaniu produktów w filmach fabularnych oraz serialach i programach telewizyjnych - analiza wybranych aspektów
Rozdział 17
Krzysztof Kopczyński
Filmy dokumentalne na festiwalach - w Polsce i na rynku międzynarodowym
Rozdział 18
Jacek Szymala
Festiwale filmowe w Czarnogórze. Rekonesans badawczy
Część V Praxis
Rozdział 19
Jan Kaczmarski
Technologia produkcji filmowej
Rozdział 20
Marek Rudnicki
Elementy etnografii w organizacji produkcji filmu w kontekście sprawności i skuteczności
Rozdział 21
Roman Sawka
Wynagrodzenie sprawiedliwe w kinematografii producenckiej
Rozdział 22
Andrzej Krakowski
Quo vadis, medialny świecie?
.
Noty o autorach
Summary
Indeks osób