-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
Kultura, media, komunikacja wiary. Wybrane problemy z aksjologii w społeczeństwie informacyjnym
Marek Sokołowski
Algraf; Katedra Socjologii UWM w Olsztynie
Olsztyn 2007
ISBN: 83-915484-7-3
liczba stron: 251
oprawa miękka
.
Spis treści
.
WPROWADZENIE
Część I
STUDIA SOCJOKULTUROWE. WYBRANE KOMPONENTY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Stała obecność. Od techne do multimediów
Cisza i wrzask. Sztuka i media w globalnej wiosce
Rock chrześcijański. Sacrum czy profanum?
Internet jako wyzwanie badawcze
Argonauci cyberprzestrzeni? Subkultury internetowe
Część II
INTERPRETACJE FILMOZNAWCZE. PRZESZŁOŚĆ I TERAŹNIEJSZOŚĆ W PERSPEKTYWIE AKSJOLOGICZNEJ
Powrót do źródła. Rzecz o „Dolinie Issy” Tadeusza Konwickiego
Bóg, Honor i Ojczyzna. Na marginesie filmu „Szwadron” Juliusza Machulskiego
„Pinokio” — medialna kariera drewnianego pajacyka
Krwawe misterium. „Pasja” Mela Gibsona jako przykład kina o tematyce religijnej
Artes moriendi. „Filadelfia” Jonathana Demme'a filmowa story o śmierci
Część III
SZKICE MEDIOZNAWCZE. KOŚCIÓŁ KATOLICKI I GLOBALNA KOMUNIKACJA WIARY
Ikony — obrazy — wizerunki. Film w dziele ewangelizacji W stronę komunikacji wiary
„Rozgłaszajcie to na dachach” (Mt 10,27). Media w nauczaniu Jana Pawła II
Ewangelizacja w cyberprzestrzeni
Sztuczne raje, sztuczne piekła. Internet a nowe ruchy religijne
.
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK