-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
„Książę Niezłomny”. Studium i rekonstrukcja spektaklu Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium
Serge Ouaknine
Wrocław 2011
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
ISBN: 978-83-61835-60-8
liczba stron: 143
oprawa miękka ze skrzydełkami
.
Autor
.
Serge Ouaknine – reżyser teatralny, artysta plastyk, autor i wykładowca uniwersytecki. Studiował w paryskiej École nationale supérieure des Arts Décoratifs oraz na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 1966 roku został stażystą w Teatrze Laboratorium we Wrocławiu. Obrana droga artystyczno-intelektualna pozwoliła mu na łączenie działań z dziedziny reżyserii, malarstwa, badań międzykulturowych oraz poszukiwań z pogranicza sztuk plastycznych i teatru. Wyreżyserował czterdzieści spektakli oraz operę. Jest autorem licznych scenariuszy teatralnych i filmowych, zbioru wierszy, tomu opowiadań oraz około dwustu pięćdziesięciu publikacji. Prowadził warsztaty artystyczne i teatralne w Argentynie, Brazylii, Francji, Izraelu, Kanadzie, Kolumbii, Maroku, Meksyku, USA i we Włoszech. Ekspert w dziedzinie wielojęzycznych wydarzeń teatralnych opartych na koncepcji „teatru nomadycznego”. W 2009 roku został uhonorowany odznaczeniem „Zasłużony dla Kultury Polskiej” za osiągnięcia artystyczne i akademickie, które przyczyniły się do poszerzenia wiedzy o polskiej kulturze i procesie twórczym Jerzego Grotowskiego.
.
Spis treści
.
Książę Niezłomny — czterdzieści cztery lata później
Być tutaj w wirze lat sześćdziesiątych
Podróż pamięci
Widzieć glosy
lak odtworzyć partyturę Księcia Niezłomnego?
Od kaligrafii do tekstualności
Po okresie chwaty
Droga sztuki, droga życia
.
Studium i rekonstrukcja spektaklu
Technika i styl kreacji
Metodyczne ćwiczenia jako trening
Opory
Glos i rezonatory
Partner
Kontakt
Proces tworzenia Księcia Niezłomnego
Scenariusz
Partytura
Technika l
Technika II
Od techniki do dziela
Struktura partytury
Rekonstrukcja scenariusza i opis spektaklu
Obsada
Przedstawienie w Teatrze Laboratorium
Aspekty dzieła
Typy znaków
Muzyczna struktura partytury
Metaforyczne czas i przestrzeli symultaniczych znaków i działań
Od techniki do stylu
Od aktora do publiczności
Synteza porównawcza
Czy jest metoda?
.
ANEKS. Powrót do próby Księcia Niezłomnego
Zrozumieć grę w jej formalnych ramach
Kontekst historyczny
Estetyczne i techniczne podstawy partytury gry
Wrocław, 3 maja 1966, rano. Próba w Teatrze Laboratorium
Rytuał i symboliczne zadośćuczynienie