-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
(Kon)teksty kultury medialnej. Analizy i interpretacje. Tom I i II
red. Marek Sokołowski
Algraf; Katedra Socjologii UWM w Olsztynie
Olsztyn 2007
ISBN: 978-83-60926-12-3
liczba stron: tom I – 395, tom II - 271
oprawa miękka
.
Spis treści
.
TOM I
.
Marek SOKOŁOWSKI: Kultura t media. Od globalizacji do glokalizacji
Rozdział I
MEDIA W KULTURZE, KULTURA W MEDIACH
Mirosława WAWRZAK-CHODACZEK: Aksjologiczne aspekty funkcjonowania mediów .
Monika MICZKA-PAJESTKA: Kultura metąfory a pragnienie kultury
Anna SUGIER-SZEREGA: Disneizacja w kulturze medialnej
Beata PAWLICA, Edyta WIDAWSKA: Teleobecność - w objęciach nieśmiałego olbrzyma
Anna KORZIŃSKA: Życie w kulturze obnażania, czyli co nam dają talk show? .
Monika KACZOR: Uwagi o kulturze języka w programach typu reality show i talk show
Radosław BOMBA: Gry komputerowe a kultura współczesna
Tomasz ADAMSKI: Nieuleczalni niskociśnieniowcy — bohaterowie trylogii Aki Kaurismakiego
Ewa Katarzyna CITKO: Strategie camp i recycling jako dekonstrukcja tradycyjnych hiszpańskich elementów kulturowych w filmach Pedro Almodóvara
Mariusz BARTOSIAK: Teatr jako medium komunikacji (między)kulturowej — antropologiczne możliwości i ograniczenia
Maria ANKUDOWICZ-BIEŃKOWSKA: Rozgłośnia Polskiego Radia w Wilnie w życiu kulturalnym grodu nad Wilią 1928—1939
Rozdział II
MEDIA A TOŻSAMOŚĆ
Tadeusz MICZKA: Od sobości do tożsamości medialnej i wirtualnej .
Jan KŁOS: Gdzie jesteś i skąd przychodzisz — czyli ontologia eksperymentu
Małgorzata BIEDROŃ: Przemiany stereotypu płci męskiej w reklamie
Krzysztof ARCIMOWICZ: Homoseksualizm jako „ towar” czy „oswajanie” z gejem wątki homoseksualne w polskich serialach telewizyjnych
Dorota ZAWORSKA-NIKONIUK: „ Cielesność kobiety sfragmentaryzowanej” na rynku dóbr konsumenckich według prasy poradniczo-rozrywkowej a rzeczywistość symulowana .
Iwona Anna NDIAYE: Dyskurs wizualny między feminizmem i współczesnym islamem. Stereotyp kobiety w afrykańskiej prasie kobiecej („Amina”)
Piotr SIUDA: Fanfiction — zjawisko z kręgu medialnych fandomów .
Rozdział III
WYMIARY CYBERPRZESTRZENI. INTERNET - MIĘDZY NADZIEJĄ A ROZCZAROWANIEM
Kazimierz KRZYSZTOFEK: Nowa planeta: percepcje cyberprzestrzeni
Agata BŁACHNIO, Aneta GÓZIK: Komunikacja w odosobnieniu. Porównanie komunikacji tradycyjnej i komunikacji sieciowej
Jan P. GAŁKOWSKI: Indywidualizacja i oikeiosis: Internet jako narzędzie kosmopolityzacji
Justyna LIPIŃSKA: Mechanizmy uczestnictwa w internetowych grupach dyskusyjnych
Sylwia SEUL-MICHAŁOWSKA: Wizerunek innej osoby kreowany w blogu gimnazjalisty
Dorota SUSKA: Ekshibicjonizm blogowy jako kategoria kulturowo-językowa
Arkadiusz DUDZIAK: Antropologiczne konteksty internetowej reklamy społecznej
Krzysztof STACHURA: Ewolucja kultury partycypacyjnej na przykładzie serwisu You Tube
Ilona KOWALSKA-BURNAT: Zdrowie w sieci — przypadek niepłodności
Ewa KĘPA: E-macierzyństwo — młode matki i Internet .
Magdalena SZPUNAR: Medium (dez)informacji? — o przeciążeniu informacyjnym w Internecie
Marta WIĘCKIEWICZ: Internet: wirtualna idea i realne skutki. Wybrane aspekty rozwoju Internetu
Agnieszka ŻEJMO: Społeczny potencjał Internetu w świetle dokumentów Kościoła katolickiego poświęconych mediom .
.
Noty o autorach
.
Tom II
.
Rozdział I
RZECZYWISTOŚĆ UPOZOROWANA. MEDIA - CZWARTA WŁADZA czy WIELKI MANIPULATOR?
Jarosław RABIŃSKI: Władza nowoczesna? Rola mediów w państwie totalitarnym
Beata ROMISZEWSKA: Polska prasa społeczno-polityczna a kryzysy polityczne
Patrycja BAŁDYS: Seks, kłamstwa i kasety wideo. Skandal a kultura przejrzystości w mediach .
Rafał PĘKSA: Media i wojna .
Bara NDIAYE: Ewolucja francuskiego dziennika „Le Monde”. Od „przeciwwagi” do „nadużycia władzy”
Aleksandra M. RÓŻALSKA: Syndrom wrogiego świata: etniczny Inny w amerykańskich wiadomościach telewizyjnych
Marek EJSMONT: Świat według dzienników prasowych i tygodników. Analiza porównawcza
Hubert KOTARSKI: Lokalne media elektroniczne i ich wpływ na lokalną politykę
Rafał RIEDEL: Demokratyczne funkcje prasy lokalnej w teorii i praktyce na przykładzie „Wiadomości Rudzkich”
Rozdział II
REALIA SPOŁECZNE W NOWYCH MEDIACH
Monika TORCZYŃSKA-JARECKA: Medialne obrazy pozaprawnych zachowań społecznych. Refleksje w perspektywie kryzysu praworządności polskiego społeczeństwa
Maciej M. SOKOLOWSKI: Między szacunkiem a skandalem. Polskie symbole narodowe to ujęciu medialnym
Beata KOSMALSKA: Telewizyjne obrazu agresji i przemocy
Jacek Zbigniew GÓRNIKIEWICZ: Buylling i mobbing w Jednym, czyli szkoła w uczniowskich filmach w sieci .
Wojciech MUSZYŃSKI: Oblicza polskich anarchistów — destrukcja, destabilizacja, dekompozycja?
Krzysztof CZYKIER: Uczestnictwo wiejskiej rodziny wielopokoleniowej w kulturze audiowizualnej w kontekście teorii „ użytkowania i korzyści”
Rozdział III
OBSZARY EDUKACJI MEDIALNEJ. „NOWE” TERYTORIA 1 „STARE” PRZESTRZENIE
Kazimierz WENTA: Teorie chaosu i fraktali dla pedagogiki mediów
Jadwiga IZDEBSKA: Obraz dziecka w rzeczywistości upozorowanej aspekty metodologiczne i empiryczne .
Tomasz SOSNOWSKI: Zagrożenia Internetu — wyzwaniem dla nowych zadań edukacji medialnej
Celina TIMOSZYK-TOMCZAK: Czas spędzany przed komputerem i telewizorem w świadomości dzieci oraz rodziców
Urszula KUSIO: Współczesne media wobec edukacji międzykulturowej
Lidia POKRZYCKA: Kształcenie nauczycieli i realizacja edukacji medialnej w lubelskich szkołach — wnioski z badań
.
NOTY O AUTORACH