-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Koncepcja egzaminu maturalnego a kształcenie polonistyczne
Jerzy Kaniewski
Wydawnictwo Naukowe UAM
Poznań 2007
ISBN:978-83-232177-5-6
liczba stron: 352
oprawa miękka
Spis treści
ROZDZIAŁ I
MIEJSCE EGZAMINU MATURALNEGO W EDUKACJI SZKOLNEJ
1.Matura w systemie edukacyjnym
2.W poszukiwaniu formuł tematycznych
2.1. Egzamin pisemny - wymagania
2.2. Temat wobec kontekstów
3.Wymagania egzaminacyjne a wymagania edukacyjne
3.1. Wobec ideologii
3.2. Pytania o wiedzę i umiejętności
3.3. Kryteria oceniania
4.Tematy po 1991 roku
5.Kryteria raz jeszcze
6.Wnioski
ROZDZIAŁ II
NOWA MATURA - DIAGNOZY I PROGNOZY
1.Matura 2002 - koncepcja tematów, prezentacja wyników
1.1. Koncepcja tematów -poziom podstawowy
1.2. Wyniki arkusza I (wypracowanie na poziomie podstawowym}
1.2.1. Analiza wyników - temat l
1.2.2. Analiza wyników - temat 2
1.2.3. Wnioski
1.3. Wyniki arkusza III (wypracowanie na poziomie rozszerzonym)
1.3.1. Charakterystyka zadań
1.3.2. Analiza wyników arkusza
1.3.3. Wnioski: umiejętności maturzystów na poziomie rozszerzonym
1.4. Ocena wyników matury 2002
1.4.1. Sprawność językowa i umiejętności tekstotwórcze
1.4.2. Ocena matury 2002
1.5. Między rokiem 2002 a 2005
2. Matura 2005 - kontynuacja czy "nowe otwarcie"?
2.1.Prezentacja wyników ogólnych
2.2. Wyniki arkusza I (poziom podstawowy)
2.3. Wyniki arkusza II (poziom rozszerzony)
3. Wnioski z egzaminu przeprowadzonego w 2002 i 2005 roku
ROZDZIAŁ III
MATURALNE RE - WIZJE
1. Wokół instrumentarium pomiarowego
1.1. Nowomaturalne kontrowersje
1.1.1. Egzamin ustny
1.1.2. Egzamin pisemny
1.2. W poszukiwaniu kryteriów maturalnych
1.2.1. Prezentacja i ocena rozwiązań alternatywnych
1.2.2.Teoretyczne aspekty konstruowania kryteriów
1.2.3. Propozycja siatki oceniania wypowiedzi interpretacyjnej
2. Polonistyczne standardy wobec zasady reprezentatywności treści przedmiotowych na maturze
3. Kanon a przestrzeń kulturowa ucznia
3.1. Spory o kanon
3.2. Kanon a tożsamość
3.3. Kanon a edukacja
3.3.1. Kanon w szkole
3.3.2. Jaki kanon?
Zakończenie
Aneks
Indeks nazwisk
Conception of the matura examination and education in the field of Polish Construction of topics and assessment criteria of written papers of the so called new matura (Sumrnary)