-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Rok wydania
2011
-
Tematyka
filologie, językoznawstwo
UWAGA: PROPONOWANY EGZEMPLARZ MA LEKKO ZGIĘTĄ OKŁADKĘ
Komunikatywizm w Polsce - wybrane zagadnienia z teorii i praktyki
(SERIA: POZNAWAĆ - TWORZYĆ – KOMUNIKOWAĆ)
red. Grażyna Habrajska
Primum Verbum
ISBN: 978-83-62157-36-5
Łódź 2011
ilość stron: 308
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wprowadzenie
Część I: ZAGADNIENIA TEORETYCZNE
Aleksy Awdiejew
Rozdział I: Gramatyka komunikacyjna teraz. The state of art
Jerzy Świątek
Rozdział II: Poznawać. Tworzyć. Komunikować. Przekonywać – pragmatyczny model perswazji jezykowej
Joanna Ślósarska
Rozdział III: Tekst twarzy w przestrzeni publicznej
Piotr Lewiński
Rozdział IV: Dialektyka – retoryka – komunikacja
Dominik Lewiński
Rozdział V: Wstęp do komunikologii prawdy
Część II: IMPLEMENTACJA ZAŁOŻEŃ KOMUNIKATYWIZMU
.
OGÓLNE PROBLEMY ANALIZY TEKSTU I DYSKURSU
Anna Krupska-Perek
Rozdział VI: Czytając… i słuchając Awdiejewa
Anita Szwajkowska
Rozdział VII: Komunikacyjna rola pauzy w tekstach ustnych i mówionych Aleksego Awdiejewa
Aleksandra Duda
Rozdział VIII: Nazwy predykatów zapachu w języku polskim
Wiesław Czechowski
Rozdział IX: Źródła uzupełnień znaczenia ideacyjnego komunikatu w dialogu potocznym
Rafał Pacholczyk
Rozdział X: Amalgamaty kognitywne w różnych rodzajach żartów
AKSJOLOGIA W DYSKURSIE
Konrad W. Tatarowski
Rozdział XI: Perspektywa aksjologiczna w językoznawstwie w Polsce. Rekonesans
Kamila Jankowska
Rozdział XII: Stereotyp kury domowej oraz wartości przypisywane temu pojęciu na forum gazeta.pl
Elżbieta Laskowska
Rozdział XIII: Operatory emotywne w publicystyce na przykładzie felietonów Aleksego Awdiejewa
ANALIZA TEKSTU PERSWAZYJNEGO
Grażyna Sawicka
Rozdział XIV: Wypowiedzi argumentacyjne w języku dzieci (od 2 do 7 roku życia)
Anita Filipczak-Białkowska
Rozdział XV: Profilowanie obiektu ideologicznego jako strategia manifestowania ideologii w debacie parlamentarnej
Marek Ostrowski
Rozdział XVI: Wybrane przemówienia Jarosława Kaczyńskiego o IV RP w aspekcie pragmatyki językowej i fenomenologii
Monika Worsowicz
Rozdział XVII: „Duch stosowności” w mediach – wokół konfliktu o miejsce pogrzebu pary prezydenckiej
Monika Marta Przybysz
Rozdział XVIII: Narracja, która się sprzedaje, czyli opowieść o narracji w reklamie
KREOWANIE WIZERUNKU
Anna Barańska
Rozdział XIX: Wpływ znajomości tożsamości autora wypowiedzi na konstrukcję jego wizerunku. Badanie wizerunku Aloszy Awdiejewa jako autora felietonów „Szkice z filozofii potocznej”
Grażyna Habrajska
Rozdział XX: Odniesienia polityczne w felietonach Aloszy Awdiejewa
Marian Bugajski
Rozdział XXI: Rosja i Rosjanie w polskiej prasie
ORGANIZACJA TEKSTU
Krystyna Data
Rozdział XXII: Miejsce wyznaczników organizacji tekstu w gramatyce komunikacynej
Agnieszka Oskiera
Rozdział XXIII: Tytulatura w protokole dyplomatycznym (wybrane zagadnienia)
Część III: KONSTRUKTYWISTYCZNE UJĘCIE KOMUNIKACJI I JEGO IMPLEMENTACJE
Michael Fleischer
Rozdział XXIV: Dwa rodzaje reprodukcji systemów – dywersyfikacja i dyferencjacja
Annette Siemes
Rozdział XXV: Koncepcje stylów życia i obserwacja komunikacji – lifestyle‟owe kody komunikacyjne
Monika Bednorz
Rozdział XXVI: Kognitywny wizerunek teatru
Mariusz Wszołek
Rozdział XXVII: Kognitywny wizerunek miłości w oczach niemieckiej młodzieży – wyniki badań empirycznych
Joanna Dobraszczyk
Rozdział XXVIII: Obraz szacunku zawarty w języku (badania pilotażowe)
Piotr Fąka
Rozdział XXIX: Semantyka wiarygodności – wyniki badania ankietowego
Michał Grech
Rozdział XXX: Usieciowione schematy dyskursowe w tekstach autoprezentacyjnych polskich uczelni niepublicznych
.
Posłowie
.
Literatura