-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
filologie, językoznawstwo
UWAGA: KSIĄŻKA NOWA, ALE MA LAT TYLE ILE MA, WIĘC DA SIĘ NA OKŁADCE ZAUWAŻYĆ NIEWIELKIE ZARYSOWANIA I PRZETARCIA.
Komunikacja i tekst w perspektywie rozwojowej i dydaktycznej
(Seria: Studia Pragmalingwistyczne, 4)
red. Józef Porayski-Pomsta
Warszawa 2005
Dom Wydawniczy Elipsa
ISBN: 83-7151-702-5
liczba stron: 350
oprawa miękka
Spis treści
.
Od redaktora
I. Zagadnienia metodologiczne
Józef Porayski-Pomsta
- Opis rozwoju mowy dziecka z perspektywy komunikacyjnej
Aldona Skudrzyk, Jacek Warchala
- Czy dwie kompetencje? Tekst mówiony i pisany w szkole
Piotr Tomaszewski
- Polski język migowy w wychowaniu dwujęzykowym dzieci głuchych
II. Problemy tekstu
Joanna Jagodzińska
- Funkcja cytowania w dyskusji internetowej
Krzysztof Kaszewski
- Jak dzieci próbują stwarzać w opowiadaniu nastrój grozy
Renata Makarewicz
- Tworzenie tekstu przez ucznia dyslektycznego
Jerzy Podracki, Katarzyna Kozłowska
- Sposoby rozpoczynania i kończenia wypowiedzi przez maturzystów (na przykładzie ustnego egzaminu dojrzałości)
III. Problemy rozumienia. Konceptualizacja i profilowanie pojęć
Iwona Artowicz
- Prototyp, stereotyp oraz profile pojęcia 'dom' w wypowiedziach młodzieży na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród uczniów klas I i II gimnazjum
Barbara Boniecka
- Kto, do kogo, o czym, jak... Rozumienie przez dzieci przedszkolne pojęcia osoby i jej rangi społecznej
Małgorzata Karwatowska, Jolanta Szpyra-Kozlowska
- „Baba z wozu, koniom lżej" - recepcja seksistowskich związków frazeologicznych przez licealistów
Zofia Pomirska
- Porównanie sprawności czytania uczniów klas szóstych szkół podstawowych z dysleksją i bez specjalnych zaburzeń w czytaniu
Aldona Rogowska
- Studium przypadku z przebiegu terapii bliźniąt z opóźnionym rozwojem mowy
Anna Tabisz
- Uczenie tworzenia tekstu w gimnazjum - fakt czy mit?