-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
psychologia, socjologia
Klasa szkolna. Przestrzeń działania nauczyciela polonisty
Agnieszka Guzik, Iwona Kołodziejek
TAiWPN UNIVERSITAS
Kraków 2013
ISBN: 978-83-242-2261-2
liczba stron: 232
oprawa miękka ze skrzydełkami
.
Spis treści
.
Wstęp
Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna
[Agnieszka Guzik]
[1. Charakterystyka przestrzeni społecznej (Człowiek i przestrzeń – próba ukazania relacji; Rodzaje przestrzeni społecznej; Przestrzeń społeczna w wymiarze interakcji społecznych); 2. Perspektywa klasy szkolnej jako przestrzeni społecznej (Fizyczna przestrzeń klasy szkolnej; Nauczyciele i uczniowie; Interakcje społeczne i komunikacja; Normy i zasady społeczne); 3. Podsumowanie]
.
Socjoterapia – więcej niż terapia
[Iwona Kołodziejek]
[1. Trudne dzieci trudnych rodziców; 2. Istota socjoterapii (Socjoterapia – zarys pojęciowy; Cele; Struktura zajęć; Metody); 3. Podsumowanie]
.
Stowarzyszenie „U Siemachy” jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym
[Iwona Kołodziejek]
[1. Wychowujemy, edukujemy, tworzymy, delegujemy, pomagamy – prezentacja Stowarzyszenia „U Siemachy”; 2. Mamy cel; 3. „Jesteś tu, bo tego chcesz”; 4. „Filozofia nagradzania”; 5. Wychowawca to także Siemachowiec; 6. Spróbuj dużo wiedzieć; 7. Prawa ręka wychowawcy, czyli o funkcji lidera; 8. Zapiecek, Logo, Hipog, CD-kąt; 9. Społeczność – nie może Cię zabraknąć!; 10. Spektakl; 11. Wierzymy w ludzi, czynimy cuda; 12. Czego Siemacha uczy uczniów, a czego może nauczyć nauczycieli? Czyli o tym, że wiara nie czyni cudów, cuda czynią ludzie]
Suplement metodyczny
[Socjoterapia na lekcji języka polskiego; „JA I ŚWIAT WOKÓŁ MNIE” – cele programu; Treść a metoda; Struktura zajęć; Uwagi dla nauczycieli; Projekt lekcji]
.
Metoda socjometryczna w pracy nauczyciela polonisty
[Iwona Kołodziejek]
[1. Socjometryczny obraz klasy szkolnej; 2. Analiza socjogramów (Klasowy lider – wzór postępowania; Zmora klasowych grupek; Nielubiani); 3. Wykorzystanie socjometrii w pracy nauczyciela polonisty]
.
Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej
[Iwona Kołodziejek]
[1. Klasa daleka od ideału; 2. „Głupi”, „imbecyl”, „dureń”; 3. Twórcza praca w grupach; 4. Aktywność uczniów; 5. Świat pełen ludzi; Aneks]
Suplement metodyczny
[ Język „Porozumienia bez przemocy” w szkole; Opis projektu; Cele; Metoda; Uwagi dla nauczyciela; Projekt lekcji]
.
Zakończenie
.
Bibliografia
Indeks nazwisk