-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Marka
Kia
-
Model
Opirus
-
Stan
używane
-
Bezwypadkowy
tak
-
Rok pierwszej rejestracji
2004
-
Rok produkcji
2004
-
Przebieg
283000 km
-
Rodzaj nadwozia
Sedan / Limuzyna
-
Pojemność silnika
3497 cm³
-
Moc
202 KM
-
Paliwo
benzyna+LPG
-
Liczba drzwi
4/5
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
automatyczna
-
Pochodzenie
sprowadzony
-
Faktura
nie
-
Kolor
grafitowy
-
VIN
pokaż VIN »
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Witam,
Sprzedam prywatnie samochód kia opirus 3,5 V6 z 2004 r. 202KM (149kW), przebieg 283 000 km, stale rośnie (auto ciągle używane, nie stoi).
Samochód bezwypadkowy, oryginalne szyby. Był lakierowany po bokach przy usuwaniu rdzy z nadkoli.
Jestem właścicielem od sierpnia 2020 r.
W aucie wymieniłem w tym czasie:
- świece, cewki, kable zapłonowe (dwukrotnie)
- czyszczenie przepustnicy,
- regularnie olej, filtr oleju, filtr kabinowy i filtr powietrza (co 12 tyś km)
- wymiana miski olejowej
- wymiana 2 sondy lambda (rząd 1 czujnik 2, rząd 2 czujnik 2) za katalizatorem na dedykowane - maj 2025
- wymiana przepływomierza powierza (bosh)
- usuwanie rdzy na nadkolach tył (2021), lakierowanie elementów z boku auta by pasowały pod kolor
- zbieżność (kilkukrotnie)
- regularnie filtr/filtry lpg (co 10 tyś km)
- wymieniono twarde przewody hamulcowe tył (na miedziane), wymiana płynu hamulcowego, naprawa hamulca postojowego
- wymiana płynu chłodniczego oraz korka chodnicy
- tarcze i klocki przód i tył, regeneracja zacisków tył
- wymiana sworzni (przód), części tulei wahaczy przód, wymiana wszystkich tulei wahaczy (tył) albo niektórych całych wahaczy (tył) na nowe (jeśli były dostępne)
- wymiana drążków kierowniczych
- wymiana łączników stabilizatora tył i przód (kilkukrotnie, ciężkie auto)
- wymiana żarówek ksenonowych (obie)
- wymiana półosi na inną używaną (lewa), wymiana przegubów wewnętrzny i zewnętrzny na nowe (prawa)
- wymiana sprężyn przód (KYB), amortyzatorów przód (SAHS), niestety nie są oryginalne do opirusa
- uzupełnienie klimatyzacji, test szczelności i ozonowanie
- wymiana dynamiczna oleju w skrzyni - 2023 r. (przy 244 tyś, jest faktura)
- wymiana parownika gazu przy 247 tyś (2023) - KME SILVER S8
- likwidacja wycieków płynu chłodniczego, wymiana trójnika,
- rozrząd - 2023 (dayco, przy 244 tyś, next około 330 tyś), plus pompa wody i wszystkie paski wielorowkowe (dayco),
- czyszczenie całej instalacji gazowej (Lendi renzo), wymiana wtryskiwaczy gazu na nowe - na gwarancji (w 2024 r.)
- nowy akumulator, dedykowany do silnika (2023)
- wymiana uszczelek pokrywy zaworów (przód i tył), uszczelnienie silnika (2024)
- zabezpieczenie podwozia antykorozyjne (2022)
- wymiana przewodów z przodu od skrzyni automatycznej (skorodowały, założono nowe aluminium)
- wymiana chłodniczki wspomagania na nową
- uszczelnienie pompy wspomagania i przewodów, wymiana płynu wspomagania
- naprawa i uszczelnienie wydechu
Auto stoi na letnich oponach Hanook ventus prime 98V (używane 4 sezony)
W komplecie zimówki Yokohama BlueEarth (używane 4 sezony) 225/60/16 102V
Do samochodu dołożę części do opirusa, które posiadam – filtr oleju, sworznie przód, tuleje wahaczy przód, komplet świec-oryginalne 6 szt., 2 cewki zapłonowe denso, filtr paliwa, szczęki hamulcowe oryginalne, osłona przegubu wewnętrznego prawa, prowadnice i tłoczki do hamulców przód. (Łącznie torba części o wartości min 1000 zł).
Auto nie ma żadnych wycieków. Na bieżąco wszystko usuwane.
Świeżo wymieniony olej (plus płukanka archoil) i filtry powietrza, oleju, kaninowy.
Wady auta:
- przy zimnej skrzyni czasem (zima, gdy nie rozgrzany) przy zmianie z 2 na 3 czuć szarpnięcie (raz na początku, później przy jeździe już nie,) poza tym skrzynia płynnie zmienia biegi
- kontrolka ESP – nie gaśnie (i nie zgaśnie), gdyż założone są amortyzatory bez poziomowania (nieoryginalne, które nie mają wiązki), z tego samego powodu nie działa poziomowanie do trybu sport auta
- lusterka po złożeniu i rozłożeniu trzaskają, ale reagują na ustawianie elektryczne (nie zawsze od razu), prawdopodobnie jakiś problem elektryczny, ale mnie to nie przeszkadzało
- rdzawe naloty na nadkolach z tyłu (znów się pojawiły).
Klima działa bdb, w środku czysto, zadbane, niewielkie ubytki na podłokietniku kierowcy.
Zalety: komfort bajka (auto premium), auto płynie po drodze, 8 poduszek powietrznych, fajny duży silnik, 200 km, wygoda z automatem, nagłośnienie Infinity, elektryczne fotele, czujniki parkowania, ksenony spalanie gazu około 12 l/100 km przy normalnej jeździe.
Przegląd do lipca 2026 r., OC do października 2025 r.
Cena do negocjacji. Handlarzom dziękuje. Oczywiście zapraszam na dowolną stację diagnostyczną/do mechanika ale raczej w odległości 10 km.
Wyposażenie dodatkowe
-
klimatyzacja
-
skórzana tapicerka
-
centralny zamek
-
elektryczne szyby
-
wspomaganie kierownicy
-
ABS
-
ESP
-
autoalarm
-
poduszka powietrzna
-
czujnik parkowania
-
reflektory ksenonowe
-
elektryczne lusterka
-
tempomat
-
aluminiowe felgi
-
światła przeciwmgielne
-
podgrzewane fotele
-
immobilizer
-
lakier metallic
-
ASR (kontrola trakcji)
-
czujnik deszczu
-
elektrochrom. lusterka boczne
-
elektrochrom. lusterko wst.
-
elektrycznie ustawiane fotele
-
isofix
-
kurtyny powietrzne
-
regulowane zawieszenie
-
światła do jazdy dziennej
-
światła LED
-
wielofunkcyjna kierownica