-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
psychologia, socjologia
Jest człowiek z niepełnosprawnością. Pola refleksji
red. Iwona Myśliwczyk, Beata Antoszewska
Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum
Poznań - Olsztyn 2017
ISBN: 978-83-65697-14-1
Liczba stron: 255
Oprawa twarda
.
Spis treści
.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
SPOŁECZNY KONTEKST NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Marzenna Zaorska
Pozainstytucjonalne, oddolne formy wspomagania osób niepełnosprawnych i ich rodzin (perspektywa indywidualnej oraz grupowej aktywności społecznej)
Marzenna Zaorska
Osoba z niepełnosprawnością na/w drodze aktywizacji zawodowej – wybrane problemy a realia współczesnej rzeczywistości społecznej (na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego)
Iwona Staszkiewicz-Grabarczyk
(Nie)pełnosprawność społeczna a zjawisko bezdomności
Dorota Tomczyszyn
Czas wolny rodziców i dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w opinii rodziców
Aleksandra Szczesiul
Wsparcie osób z niepełnosprawnością na uniwersytecie w świetle doświadczeń asystenta i studentów z niepełnosprawnością
Elżbieta M. Minczakiewicz
Czy starość jest karą za grzechy młodości, czy też jednym z naturalnych etapów w biegu życia człowieka?
CZĘŚĆ II
KONSTRUOWANIE PRZESTRZENI EDUKACJI DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Ewa M. Kulesza
Prospołeczne zachowania wobec rówieśników z niepełnosprawnością w rysunkach pełnosprawnych uczniów pierwszej klasy
Iwona Konieczna, Barbara Marcinkowska, Katarzyna Smolińska
Od etykietowania do zrozumienia – komunikowanie się dziecka z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym
Zdenka Šándorová
Inkluzivní edukace v kontextu sociální služby „raná péĉe“ v Ĉeské Republice
Mirosław Rutkowski, Karol Bidziński
Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej – realizatorzy idei edukacji włączającej – w poszukiwaniu źródeł zawodowego wsparcia
Anna Ozga
Rodzic wobec zadań związanych z realizacją indywidualnych potrzeb dziecka wynikających z niepełnosprawności
CZĘŚĆ III
PRZESTRZEŃ REHABILITACJI ISTOTNYM OBSZAREM ŻYCIA DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Małgorzata Paplińska
Edukacja graficzna uczniów z niepełnosprawnością wzroku odzwierciedlona w IPET-ach – ważny czy pomijany obszar wsparcia?
Małgorzata Walkiewicz-Krutak
Niepełnosprawność wzroku współwystępująca z mózgowym porażeniem dziecięcym – wybrane aspekty oceny widzenia funkcjonalnego małych dzieci
.
Spis tabel
Spis rysunków