Jak badać obyczaje?
- 24 Lip 08:47
- Nr ogłoszenia: 64951102
- Dostępność: niedostępne
 
                                    
                        1 / 1
                    
                - Oferta od firmy
- Stan nowe
- Tematyka sztuka, kultura i etnologia
                        Jak badać obyczaje?
Materiały z konferencji zorganizowanej przez Instytut Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, Łowicz, listopad 2005
red. Małgorzata Szpakowska
Oficyna Wydawnicza Errata
Warszawa 2007
ISBN: 978-83-60950-12-8
liczba stron: 165
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Małgorzata Szpakowska
Wstęp
Stefan Bednarek
Badanie obyczaju w perspektywie kulturoznawstwa. Przykład PRL-u
Grażyna Borkowska
Zycie codzienne jako kategoria literacka i badawcza (Rekonesans)
Anna Zarnowska
Czy przełom XIX i XX wieku otwierał kobietom przejścia ze sfery prywatnej do sfery publicznej? Rola barier obyczajowych
Agnieszka Janiak-Jasińska
Ogłoszenia matrymonialne jako źródło wiedzy o obyczajach
Magdalena Gawin
Idea wychowania seksualnego dzieci i młodzieży we wczesny wieku XX w kulturze polskiej (1905-1939)
Ewa Paczoska
Powieść realistyczna jako źródło do badania obyczajów. Przypadek Wokulskiego
Kinga Dunin
Polska homoliteracka
Joanna Krakowska
Zycie towarzyskie demokratycznej opozycji
Ewelina Szpak
Metody „oral history” w badaniach życia codziennego i mentalności mieszkańców dawnych PGR-ów
Justyna Jaworska
Jak czytać magazyn ilustrowany? Przygoda z „Przekrojem”
.
Jak badać obyczaje? Dyskusja panelowa
.
Indeks nazwisk
                    
					                                                                                                    
                
                    
                        20 zł                    
                
				                                    
                                                                            
                                                            
                                            
                                                                        
                            
        
 
					 
                