-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
nowe
-
Przeznaczenie
osobowe
-
Rok produkcji
1978
Oferuję wyremontowaną z wielką starannością i dużym kosztem karoserię samochodu Jaguar XJ6/XJ12 Series 2 LWB z 1978 roku.
Karoseria została całkowicie rozebrana i wypiaskowana. Następnie wszystkie niezbędne miejsca poddano naprawie lub wspawano nowe stalowe panele: lewą i prawą podłogę, tylne "quarter panels" (tylne dolne panele pod zbiornikami), przedni dolny pas oraz 1-2 mniejsze elementy. Wysokiej jakości panele wykonane z grubej, solidnej stali zostały sprowadzone z Birmingham. Następnie (co ważne!) wszystkie spawane miejsca zostały pokryte CYNĄ. Jest to stara, pracochłonna technika remontu blacharskiego gwarantująca najlepsze możliwe zabezpieczenie antykorozyjne. To nadwozie NIE zardzewieje ponownie po kilku latach, jak każde które nie było cynowane.
Wszystkie profile zostały następnie zabezpieczone w środku pod ciśnieniem tłuszczem Mike'a Sandera (to widoczne gdzieniegdzie żółtawe ślady), a nadwozie otrzymało wysokiej jakości powłokę ochronną od spodu (nie zwykły środek smołowy). Karoseria jest gotowa do montażu i nie wymaga dalszych prac. Drzwi nie były piaskowane, ale wszystkie zostały również poprawione i ocynowane oraz zabezpieczone od spodu (podnośniki okien i szyby są w nich nadal zamontowane). Maska i pokrywa bagażnika są w idealnym stanie i nie wymagały żadnych prac.
Karoseria jest fabrycznie dostosowana do montażu kierownicy po dowolnej stronie, wszystkie punkty montażowe, otwory itp. są dostępne po obu stronach.
Mogę zapewnić że nigdzie nie znajdziesz lepiej wykończonego nadwozia do tego auta. Jest w dużo lepszym stanie niż kiedy opuściło fabrykę Jaguara w 1978 roku.
Karoseria ma niewielkie modyfikacje: środkowa belka w kabinie został przerobiona tak żeby można było zamontować również elektryczne fotele z Jaguara XJ40 - przy czym można także zamontować oryginalne fotele. Dodano także punkty mocowania pasów bezpieczeństwa ukryte w słupku B tak jak w Serii 3, oryginalnie mocowane pasy są mocno widoczne i przeszkadzają pasażerom z tyłu. Osłony słupka B z serii 3 (identyczne, ale z otworem na pas) są również dostępne i mogę je dołożyć. Można również zamontować pasy tak jak były w oryginalnych mocowaniach, a nowe punkty mocowania nie będą widoczne pod osłonami słupka B.
Cena jest już mniejsza niż koszt remontu sprzed kilku lat, w międzyczasie takie usługi mocno podrożały.
Karoseria, gdyby ktoś potrzebował, posiada brytyjskie dokumenty odprawione w polskim urzędzie celnym.
Karoseria, jak widać na zdjęciu, stoi na specjalnie wykonanych wózkach. Wolałbym je zatrzymać i wtedy odliczamy od ceny 1000 zł. Jeśli koniecznie mają zostać przy karoserii, też może tak być