-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
medycyna, nauki medyczne
Interaktywna rehabilitacja. Nowa perspektywa pracy fizjoterapeuty
Andrzej Krawański
Wydawnictwo Uczelni Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu
Kalisz 2015
ISBN: 978-83-64090-43-1
liczba stron: 346
oprawa miękka
.
Spis treści
.
WPROWADZENIE
1. FIZJOTERAPEUTA I JEGO PACJENT/KLIENT W PLACÓWCE MEDYCZNEJ I W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM
1.1 Na czym polega praca fizjoterapeuty?
1.2 Dlaczego dotychczasowa współpraca terapeuty z pacjentem jest niewystarczająca?
1.3 Nowe wyzwania (zawodowe) i oczekiwania społeczne wobec fizjoterapeuty
1.4 Fizjoterapia i fizjoterapeuta w świetle literatury przedmiotu
2. CIAŁO I UMYSŁ W HOLISTYCZNYM I BIOMEDYCZNYNM MODELU ZDROWIA
2.1 Konsekwencje biomedycznego myślenia o zdrowiu dla terapii i edukacji
2.2 Próba połączenia biomedycznego i holistycznego paradygmatu zdrowia na gruncie terapii i edukacji
3. INTERAKTYWNA TERAPIA — ZASADNICZE ZAŁOŻENIA
3.1 Co oznacza pojęcie interaktywna terapia?
3.2 Komplementarność interaktywnej fizjoterapii i edukacji zdrowotnej
3.3 Dwa zasadnicze założenia leżące u podłoża interaktywnej pracy terapeuty z pacjentem klientem
3.3.1 Tworzenie aktywnego stosunku człowieka do własnego ciała i zdrowia
3.3.2 Dostrzeżenie przez fizjoterapeutę rozlicznych połączeń zachodzących pomiędzy człowiekiem a otaczającym światem
4. REKONSTRUKCJA OSOBOWOŚCI PACJENTA/KLIENTA JAKO CEL REHABILITACYJNY
4.1 Czynniki i procesy osobotwórcze w praktyce terapeutycznej
4.2 Rola posiadanej przez pacjenta/klienta wiedzy, demonstrowanych postaw, umiejętności i nawyków
4.3 Umiejętności życiowe (life skills) jako osobotwórczy efekt interaktywnej fizjoterapii
5. DWIE POTENCJALNE STRATEGIE POSTĘPOWANIA LECZNICZO-EDUKACYJNEGO FIZJOTERAPEUTY
5.1 Tradycyjny sposób myślenia i postępowania terapeutycznego i edukacyjnego na tle teorii pedagogicznej
5.2 Niezbędna dla tworzenia aktywnej postawy pacjenta/klienta strategia postępowania rehabilitacyjnego
5.3 Podmiotowość jednostki jako zasadniczy warunek dialogu terapeuty i pacjenta
5.4 Aksjologiczne aspekty rehabilitacji opartej na interaktywnych relacjach terapeuta — pacjent/klient
5.5 Dyrektywne a niedyrektywne podejście do rehabilitacji — podsumowanie
6. REHABILITACJA CIAŁA I UMYSŁU W PRAKTYCE TERAPEUTYCZNEJ
6.1 Co dla pacjenta i fizjoterapeuty oznacza hasło: aktywne uczenie się i nauczanie?
6.2 Aktywnie uczę się, biorę aktywny udział w procesie rehabilitacji. Kiedy tak się dzieje, co to oznacza w praktyce?
6.3 Myślenie kreatywne w praktyce terapeutycznej
6.4 Modele aktywnego uczenia się w zastosowaniu do rehabilitacji. Rehabilitacja przez doświadczanie
6.5 Dwie drogi oddziaływania rehabilitacyjnego i edukacyjnego w praktyce zawodowej fizjoterapeuty
6.6 Zajęcia rehabilitacyjne w formie warsztatowej
6.7 Wykorzystanie typowych metod i technik aktywizujących w relacjach fizjoterapeuta — pacjent
7. REHABILITACJA CIAŁA I UMYSŁU POPRZEZ INTERAKTYWNĄ FIZJOTERAPIĘ — PODSUMOWANIE
8. PIŚMIENNICTWO