-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Integracyjny system kształcenia dzieci niepełnosprawnych w młodszym wieku szkolnym w województwie opolskim
Mariusz Garbiec
Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Opole 2015
ISBN: 978-83-7395-650-6
liczba stron: 395
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
Rozdział I. Teoretyczny kontekst procesu integracji
Integracja — jej zakresy i wymiary w ujęciu interdyscyplinarnym
Koncepcje (modele) postrzegania procesów integracyjnych
Kategoria inności wobec problemów integracji
Stadia i typologie niepełnosprawności
Rozdział II. Kształcenie integracyjne i jego założenia
Rozwój kształcenia integracyjnego w Polsce i za granicą
Stan prawny funkcjonowania systemu kształcenia integracyjnego w Polsce
Instytucjonalny i strukturalny wymiar realizacji kształcenia integracyjnego
Rozdział III. Istota kształcenia integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej
Cele i zadania kształcenia integracyjnego w Podstawie programowej I etapu edukacyjnego
Plany i programy nauczania integracyjnego
Nauczyciel w procesie kształcenia dzieci niepełnosprawnych
Uczeń niepełnosprawny w środowisku szkolnym
Rozdział IV. Założenia metodologiczne badań własnych
Przedmiot i cele badan
Problemy badawcze
Zmienne i wskaźniki
Metody, techniki i narzędziu badawcze
Metody opracowania materiału badawczego
Teren i organizacja badań
Charakterystyka badanych grup
Rozdział V. Czynniki determinujące jakość kształcenia integracyjnego w województwie opolskim
Infrastruktura szkolnictwa integracyjnego w województwie opolskim
Kadra pedagogiczna kształcenia integracyjnego w województwie opolskim
Programy i podręczniki kształcenia zintegrowanego a potrzeby edukacji integracyjnej
Sposoby prowadzenia zajęć a specyficzne potrzeby dzieci niepełnosprawnych w opinii badanych pedagogów oraz analiza z obserwacji standaryzowanej
Współpraca nauczycieli realizujących kształcenie integracyjne z rodzicami uczniów
Rozdział VI. Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych w nauczaniu integracyjnym
Postawy rodziców wobec dzieci zdrowych i niepełnosprawnych uczących się w klasach integracyjnych
Funkcjonowanie i wzajemna akceptacja dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych w klasie szkolnej
Postawy uczniów w klasie integracyjnej wobec jednostek niepełnosprawnych
Osiągane efekty w nauczaniu integracyjnym — dylematy nauczycieli
.
Uogólnienia i wnioski
Aneksy
Bibliografia