-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Integracja prac andragogów Europy Środkowej i Wschodniej
Materiały VI Toruńskiej Konferencji Andragogicznej - październik 1998 r.
red. Eugenia A. Wesołowska, Zbigniew P. Kruszewski
Płock-Warszawa 2000
Wydawnictwo Naukowe NOVUM Sp. z o.o.
ISBN: 83-88193-26-0
liczba stron: 402
oprawa miękka
UWAGA: KSIĄŻKA NOWA, ALE MA LAT TYLE ILE MA, WIĘC DA SIĘ NA OKŁADCE ZAUWAŻYĆ ZARYSOWANIA I PRZETARCIA.
.
Spis treści
.
Wstęp – E. A. Wesołowska
Aleksander T., Drogi międzynarodowej integracji kształcenia dorosłych
Aliuszina N. A., Repieckîj J. A., Diagnostyka możliwości sterowania sobą w kontekście kształcenia ustawicznego.
Braże T. G., Rola kultury humanistycznej w zawodowej kompetencji specjalistów - andragogów
Czerniawska O., Badania biograficzne i ich rola w kształceniu andragogicznym
Dawidowa G. J., Praktyka refleksyjnej psychologii w pracy nauczycieli dorosłych
Djukow W. M., Koncepcja projektowania biznes - edukacji dorosłych
Dmitriejew S. W., Koncepcja tezauro - dydaktycznego modelowania przedmiotu nauczania w ustawicznym kształceniu
Fomina A. B., Społeczno - pedagogiczne problemy podwyższania kwalifikacji w systemie kształtowania kompetencji pracowniczych
Gieseke W., Planowanie w sieci zależności
Jesaułowa M. B., Działalność innowacyjna nauczycieli kolegiów pedagogicznych
Jezierski A., Uwarunkowania procesu integracji europejskiej - wyzwanie dla andragogów
Juraś-Krawczyk B., Współpraca Zakładu Oświaty Dorosłych Uniwersytetu Łódzkiego z zagranicznymi ośrodkami naukowymi
Karney E., Rozwój człowieka dorosłego a edukacja dorosłych
Kostjukow N. N., Proces rozumienia i jego realizacja w działaniu edukacyjnym
Kowal N. A., Duchowy rozwój osobowości specjalisty w humanistycznym środowisku uczelni wyższej
Kowaliewa N. B., Refleksyjne podejście w kształceniu dorosłych
Kruszewski Z. P., Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica i jej integracyjne działania
Kulutkin I. N., Problemy twórczych możliwości rozwoju człowieka dorosłego
Lebiedewa S. S., Andragogiczne przygotowanie do pracy edukacyjnej z inwalidami
Litwinowa N. P. Możliwości wykorzystania wauczera w kształceniu dorosłych
Labanowa N. N., Jesaułowa M. B., Innowacyjne podejście do konstruowania treści i technologii zawodowo-pedagogicznego kształcenia w systemie podwyższania kwalifikacji
Majkut J., Uwarunkowania funkcjonowania współczesnej wyższe uczelni wojskowej
Mietielica A. S., Naukowo - praktyczne i metodyczne doświadczenie przygotowywania i dokształcania psychologów - praktyków
Opolew W. T., Działalność dydaktyczna jako przedmiot metodologii zawodowego kształcenia dorosłych
Perepeczko B., Tendencje zmian w pozaszkolnej oświacie rolniczej
Podobied W. J., Rozwój kształcenia dorosłych jako instytucji społecznej
Półturzycki J., Integracja Europy a zadania andragogiki i edukacji dorosłych
Raciulajtite R., Edukacja dorosłych na Litwie w dobie przemian
Reichel J., Studia medyczne w odzwierciedleniu wyobrażeń i rzeczywistości -wyniki ankiety dotyczącej kultury studiowania
Repieckij J. A., Osobowościowe samookreślenie kluczowym kierunkiem systemu kształcenia dorosłych
Siemionov I. N., Gry odruchowe jako psychologiczno pedagogiczne zabezpieczenie w zawodowym kształceniu dorosłych
Sokołowskaja E. A., Integracja wiedzy humanistycznej w oświacie ludzi trzeciego wieku
Stiepanow S. J., Siemionov I. N., Psychologiczne i akmeologiczne zasady i metody rozwoju kultury refleksyjnej w pedagogice i zarządzaniu
Stock H. Kultura studiowania studentów podyplomowego studium pedagogiki dorosłych i medycyny. Analiza porównawcza
Suchobskaja G. S., Praktyczny rozum i społeczna odpowiedzialność człowieka - nowa wartość we współczesnej edukacji
Szadrina T. W., Metodologia czynnikiem wtórnego społeczno - profesjonalnego konstytuowania postawy andragoga. .
Szadrina T. W., Władimirskaja O. D., Eksternat - możliwość indywidualnej drogi nauki
Szadrina T. W., Poszukiwanie nowych form pedagogicznego kształcenia w Syberii
Tonkonogaja E. P., Edukacja dorosłych - poszukiwanie nowych strategii
Urbański-Korż R., Integracja jako współczesna tendencja naukotwórcza (w odniesieniu do statusu metodologicznego antropologii pedagogicznej)
Wasiutin R. N., Psychologiczne zabezpieczenie działalności profesjonalnej w warunkach kompleksowej rekonstrukcji przedsiębiorstwa
Wesołowska E. A., Integracja działań andragogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Wierszłowski S. G., System kształcenia dorosłych - jego przeobrażenie i prognozowanie
Wierszynin W. M., Szkoła odpowiednikiem oczekiwań uczniów
Zylina A. J., O administracyjnych i ekonomicznych metodach zarządzania edukacją
Międzynarodowa Konferencjia Andragogiczna „Integracja Działań Andragogów Europy Środkowej i Wschodniej” Toruń - Płock (26-27 października 1998 r.) - sprawozdanie
Informacja o autorach