Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Ta oferta jest już nieaktualna Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii: Książki i Podręczniki > Książki naukowe i popularnonaukowe

Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury

  • 24 Lip 08:53
  • Nr ogłoszenia: 67725797
  • Dostępność: niedostępne
1 / 1
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka sztuka, kultura i etnologia
Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury Monika Murzyn-Kupisz, Jarosław Działek TAiWPN UNIVERSITAS Kraków 2016 ISBN: 978-83-242-2747-1 liczba stron: 392 oprawa miękka ze skrzydełkami . Spis treści . CZĘŚC I EKONOMIA MUZEÓW. ROZWAZANIA TEORETYCZNE I PRAKTYKA BADAWCZA (Monika Murzyn-Kupisz) Rozdział 1. Muzea jako przedmiot zainteresowania ekonomistów 1.1. Muzea a ekonomia. Nihil novi czy nowe pole badan ekonomicznych i muzeologicznych? 1.2. Ekonomia muzeów jako obszar badań w ramach ekonomii kultury 1.3. Ekonomia muzeów jako składowa współczesnych rozważań muzeologicznych Rozdział 2. Popyt prywatny na muzea jego determinanty i uwarunkowania 2.1. Indywidualny popyt na muzea i usługi muzealne 2.2. Popyt prywatny na muzea w Polsce w kontekście tendencji europejskich Rozdział 3. Popyt społeczny na muzea 3.1. Wartości muzeów z perspektywy analizy całościowych kosztów i korzyści 3.2 Wielość zróżnicowanie interesariuszy muzeów Rozdział 4. Opłaty za wstęp do muzeów i ich poziom 4.1. Podejścia do kwestii poboru opłat za zwiedzanie muzeów 4.2. Argumenty za niskim poziomem opłat za wstęp do muzeów lub ich brakiem 4.3. Argumenty za pobieraniem opłat za wstęp do muzeów 4.4. Zasady różnicowania opłat za wstęp Rozdział 5. Wykorzystanie metody wyceny warunkowej w badaniach z zakresu ekonomii muzeów 5.1. Charakterystyka metody 5.2. Wybrane przykłady zastosowania metody wyceny warunkowej w odniesieniu do muzeów CZĘŚĆ II POPYT PRYWATNY I POPYT SPOŁECZNY NA MUZEA W POLSCE. STUDIA PRZYPADKU (Monika Murzyn-Kupisz, Jarosław Działek) Rozdział 6. Wartościowanie muzeów przez potencjalnych i rzeczywistych odwiedzających. Studium przypadku Muzeum-Zamku w Łańcucie oraz Muzeum Zamkowego w Pszczynie 6.1. Sposób realizacji badań 6.2. Mieszkańcy Górnego Śląska i Podkarpacia jako potencjalna publiczność muzeów w Łańcucie i Pszczynie 6.3. Wartości przypisywane omawianym zespołom rezydencjonalnym przez mieszkańców obu regionów 6.4. Turyści zwiedzający Łańcut i Pszczynę jako bezpośredni „konsumenci" wartości, które niosą i przekazują oba muzea 6.5. Skłonność do zapłaty wyższej ceny za bilety do muzeów 6.6. Skłonność do zapłaty podatku muzealnego 6.7. Podatek na rzecz muzeów a bezpośrednie opłaty za bilety wstępu. Komplementarność czy substytucja? 6 8. Istotność wybranych cech społeczno-demograficznych w kształtowaniu skłonności do zapłaty za muzea 6 9. Skłonność do pracy społecznej na rzecz muzeum jako alternatywna miara wartości przypisywanych muzeom przez społeczność lokalną Rozdział 7. Społeczne funkcje muzeów. Kapitał społeczny a praktyka działalności muzealnej w Małopolsce 7.1. Sposób realizacji badań 7.2. Muzea jako miejsca spotkań i spędzania czasu wolnego 7.3. Muzea jako źródło budowania tożsamości i dumy lokalnej 7.4. Muzea jako miejsca włączenia społecznego 7.5. Muzea jako miejsca działalności grup zainteresowań i stowarzyszeń 7.6. Współpraca muzeów z innymi podmiotami lokalnymi 7.7. Muzea a współpraca z wolontariuszami, praktykantami i stażystami 7.8. Budowanie kapitału społecznego istotnym wymiarem oddziaływania muzeów w skali lokalnej i regionalnej . Spostrzeżenia końcowe . Bibliografia Spis tabel Spis rysunków Aneks 1. Wykaz muzeów, które uczestniczyły w badaniach dla potrzeb projektu NCN „Instytucje muzealne z perspektywy ekonomiki kultury" i niniejszej książki Aneks 2. Statystyka opisowa respondentów uczestniczących w badaniach w Rzeszowie, Katowicach, Łańcucie i Pszczynie . Summary. Museum institutions seen from the perspective of cultural economics

Ta oferta jest już nieaktualna Dane sprzedającego nie są już publikowane

16 zł
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia