-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Marka
Honda
-
Model
Civic
-
Stan
używane
-
Rok produkcji
2007
-
Przebieg
231170 km
-
Pojemność silnika
2000 cm³
-
Moc
201 KM
-
Paliwo
benzyna
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
manualna
-
VIN
pokaż VIN »
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
NR VIN: SHHFN23607U001758
Numer rejestracyjny CB957PH
Data pierwszej rejestracji: 29.03.2007 (NIEMCY)
Ważność przeglądu technicznego:13.11.2025
Ważność ubezpieczenia OC: 21.12.2025
Aktualny przebieg: 232 400 km
Oznaczenie TYPE R określa sportowy charakter auta, fantastyczne osiągi, fenomenalny potencjał do tuningu, rewelacyjne właściwości jezdne, wysokie obroty, dużą niezawodność i trwałość.
Honda TYPE R FN2 to kultowe auto w segmencie hot hatch z wysokoobrotowym dwulitrowym silnikiem benzynowym bez doładowania, generującym moc 201 KM.
Pancerny silnik K20Z4 z systemem VTEC należy do rodziny silników K-series uznawanych za najlepsze silniki 4-rzędowe w całej historii motoryzacji.
System VTEC załącza się przy 5800 obr / min. dając charakterystyczny dźwięk silnika oraz gwałtowny przyrost mocy. Odcięcie następuje dopiero przy 8250 obr. / min.
Moc: 201KM przy 7800 obr. / min.
Maks. moment obrotowy: 196Nm przy 6800 obr. / min.
Prędkość maks.: 235km/h
Przyśpieszenie: 6,6 sekundy do setki.
Jak na dzisiejsze standardy może nie są to osiągi porywające, ale w przypadku tego auta bardzo ważne są możliwości jazdy po zakrętach i wrażenia.
Sportowa charakterystyka silnika, wygodne kubełkowe fotele, czerwone podświetlenie zegarów, aluminiowe nakładki na pedałach,
aluminiowa gałka zmiany biegów oraz tabliczka znamionowa z numerem seryjnym TYPE R sprawia, że rzeczywiście mamy do czynienia ze sportowym autem.
Auto zostało sprowadzone przez poprzedniego właściciela z Niemiec, który w czasie 5 lat zrobił ok. 20 tyś km przebiegu.
Na dokumentach TUV z 2018r jest wpisany przebieg 160 tyś km.
Jeżeli chodzi o zarejestrowane przeglądy w kraju:
2018r. - 167 tys km
2019r. - 175 tyś km
2020r. - 179 tyś km
2021r. - 182 tyś km
2022r. - 185 tyś km
2023r. - 197 tyś km
2024r. - 217 tyś km
2025r. - 231 tyś km i cały czas rośnie.
Udokumentowane naprawy eksploatacyjne:
- 181 tyś km: wymiana oleju, fitr oleju, płyn hamulcowy, wymiana filtra paliwa w zbiorniku, regulacja luzu zaworowego, tarcze i klocki tył, 1.898zł
- 185 tyś km: naprawa klimatyzacji (chłodnica, skraplacz, napełnienie czynnikiem) 1.260zł
- 190 tyś km: wymiana oleju i filtra oleju (standardowa czynność zaraz po zakupie auta), 180zł + olej + filtr
- 192 tyś km: wymiana wahaczy przedniego zawieszenia, kontrola i regulacja zbieżności kół, 1.523zł
- 198 tyś km: przednie tarcze hamulcowe i klocki, wymiana oleju i filtra oleju, 1.582zł + olej + filtr
- 212 tyś km: wymiana oleju i filtra oleju, 180zł + olej + filtr
- 217 tyś km: wymiana amortyzatorów, sprężyn, łączników drążka stabilizatora, poduszek kolumny Mc Phersona, 2.438zł
- 221 tyś km: wymiana oleju i filtra oleju, wymiana oleju w skrzyni biegów, wymiana półosi lewej (OEM) 3.969zł
Auto stoi na oryginalnych 18" felgach i oponach letnich Hankook Ventus S1 Evo2 225/40 R18
Dla zdecydowanego Klienta dorzucam praktycznie nowe opony zimowe: Pirelli Sottozero 3 (225/40 R18, kupione rok temu za 2.500zł).
Jestem właścicielem tego auta od marca 2023 przy przebiegu 188 tyś km.
W dwa i pół roku przejechałem nim prawie 50 tyś km.
Niesamowita przygoda dla pasjonata motoryzacji, ale przyszedł czas na bardziej ekonomiczne auto.
Moje średnie spalanie z ostatnich 10 tyś km to 9,2L na 100km (głównie spokojna jazda poza miastem i cykl miejski bez korków).
Pobór oleju w normie, zależy on od stylu jazdy, im agresywniejsza jazda tym większe jego zużycie.
Generalnie na 10 tyś km potrzebne są dodatkowe 2L oleju przy codziennej eksploatacji.
Czyli co 1000km trzeba dolać ok. 0,2L oleju.
Cena auta adekwatna do stanu technicznego pojazdu, w aucie jest kilka rzeczy do zrobienia:
- wymiana oleju + filtr oleju
- zbliża się koniec tłumika końcowego, czasami włączy się check engine informujący o braku szczelności układu wydechowego
- zarysowany przedni zderzak z prawej strony od spodu (zahaczyłem o krawężnik na stacji benzynowej)
- zarysowane i lekko wgniecione drzwi pasażera (przytarłem o żółty filar w hali garażowej)
- w kilku miejscach schodzi klar (tylny zderzak, tylny prawy błotnik)
- jest problem z klimatyzacją (działa prawidłowo przez pierwsze 10-15 min, później wieje już tylko ciepłe powietrze, możliwe że to czujnik ciśnienia klimatyzacji lub sprzęgło sprężarki.
Jest to fajna baza do projektu – zarówno do dalszego tuningu, jak i odrestaurowania jako youngtimera
Poza sportowym filtrem powietrza K&N auto jest w całości seryjne.
Auto nigdy nie jeździło na LPG ani też nie było poddawane żadnym modyfikacjom.