Hamownia Motocyklowa
- 13 Gru 14:33
- Nr ogłoszenia: 65270248
- Dostępność: niedostępne
1 / 1
- Oferta od firmy
- Stan używane
Sprzedam używaną hamownie motycyklową . Hamownia motocyklowa umożliwia
ona określenie krzywych mocy i momentu obrotowego silnika, mocy
maksymalnej i maksymalnego momentu obrotowego silnika, mocy na kołach,
oporów toczenia. Wykresy mocy i momentu obrotowego pozwalają na bardzo
dokładną regulację silnika motocyklowego, niemożliwą do wykonania przy
użyciu innych urządzeń diagnostycznych.
Hamownia motocyklowa HPM-B wyprodukowana w GODULA MOTO SPORT
jest hamownią inercyjną. Pomiar przebiega w dwóch etapach. Podczas
pierwszego etapu koło motocykla rozpędza rolkę o średnicy 400 mm i
określonej laboratoryjnie bezwładności. W czasie rozpędzania obliczana
jest moc na kole. Na początku etapu drugiego następuje wysprzęglenie
i powolne wytracenie prędkości koła wraz z rolką. Test ten pozwala na
obliczenie mocy oporów toczenia. Suma mocy wyliczonych podczas obu etapów daje moc silnika.
Hamownie inercyjne są niezwykle dokładne dzięki temu, że brak w nich
elementów powodujących powstawanie błędów. Powtarzalność testów jest
bardzo wysoka i waha się pomiędzy 0,1% a 0,5%. Masa zastępcza rolki jest porównywalna z masą motocykla i w związku z tym, test jest zbliżony do jazdy w warunkach drogowych.
Najczęściej wyniki uzyskane podczas badania na typowych hamowniach
inercyjnych nie są rzeczywistymi wartościami mocy i momentu silnika
pojazdu, gdyż obciążone są błędem wynikającym z nieuwzględnienia
bezwładności elementów wirujących motocykla (koło, układ
korbowo-tłokowy, zębatki). Jednak w hamowni HPM-B, udało się
wyeliminować ten problem. Specjalnie dobrana rolka o dużej masie
zastępczej zmniejsza wpływ bezwładności elementów wirujących motocykla.
Dodatkowo, dzięki wieloletnim badaniom, udało się opracować program
wykorzystujący zależność pomiędzy wymiarami zewnętrznymi poszczególnych
elementów, a ich momentem bezwładności. Użytkownik przed wykonaniem
testu wpisuje łatwo dostępne parametry pojazdu, takie jak średnica
felgi, rozmiar opony czy pojemność silnika. Są one następnie przeliczane
i uwzględniane podczas określania wartości mocy i momentu obrotowego.
Nowatorskim rozwiązaniem jest możliwość przeprowadzenia tzw. "testu
ekspresowego". Z możliwości takiej można skorzystać w przypadku, gdy
wykonywana jest seria testów jednego motocykla (np. w przypadku
strojenia). Po wykonaniu kilku testów, gdy wartość oporu na kołach nie
ulega już zmianie, można w ustawieniach wybrać opcję "bez powrotu".
Wówczas program nie mierzy już kolejny raz oporu, tylko korzysta z
wybranej wcześniej wartości, co znacznie skraca czas pomiaru mocy do ok.
20 sekund.
Cena 19000
19 000 zł
