-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Tematyka
psychologia, socjologia
Autor: Jacek Mroczek
Oprawa: Miękka
Data wydania: 2021
„Gra słów ? sztuka prezentacji i autoprezentacji” to przede wszystkim książka o komunikacji, porozumiewaniu się i rozumieniu innych. Nauka, jak się najlepiej zaprezentować i jak zaplanować wystąpienie. Ten poradnik będzie przydatny nie tylko dla zawodowych mówców, ale dla każdego, kto musi stanąć przed audytorium lub napisać komunikat, a więc dla nauczyciela, nauczyciela akademickiego przygotowującego wykład dla studentów, prezentację na konferencję naukową lub kongres, studentów przygotowujących się do ustnych i pisemnych wystąpień oraz dla każdego, kto chciałby się dobrze zaprezentować albo zrozumieć, w jaki sposób inni tak świetnie rozumieją nastroje odbiorców. Autor posługuje się przykładami z życia codziennego i znanymi z mediów oraz proponuje skuteczne ćwiczenia ułatwiające radzenie sobie z emocjami obiorców i stresem mówców.
Spis treści:
Słowo wstępne . . . 5
Mówca to… czyli jakie cechy ogólne powinna wypracować osoba przemawiająca publicznie – powszechnie pożądany wizerunek osoby publicznej . .7
Język wystąpienia publicznego, poprawna wymowa i akcentowanie logiczne, sposoby przygotowywania przemówień, mów urzędowych, komunikatów medialnych, spełnianie powszechnych oczekiwań odbiorców wobec mówcy ..15
Mowa ciała, elementy przekazu niewerbalnego – co zrobić z rękami, jak panować nad twarzą, stać czy siedzieć w czasie wygłaszania przemówień . .23
Utrzymywanie kontaktu wzrokowego, panowanie nad salą, podstawowe triki mówcy . .31
Mowa ciała słuchaczy – rozpoznawanie postaw audytorium na podstawie komunikatów niewerbalnych; osoby kluczowe, negatywne, motywujące . . .45
Podstawy psychologiczne autoprezentacji – czym jest i do czego służy mówcy, efekt pierwszeństwa w wystąpieniu publicznym . . .55
Przygotowanie autoprezentacji na różne okazje ‒ norma dopasowania, kluczowe przesłanie przekazu autoprezentacyjnego . .63
Definiowanie autoprezentacji – unikanie manipulacji odbiorcami, modele zachowań autoprezentacyjnych . .71
Opanowanie tremy, stres jako motywator działania, przygotowywanie się do roli mówcy, poznawanie mocnych stron osobowości. . .79
Rozkładanie akcentów w wystąpieniu publicznym, przygotowanie do konkretnych rodzajów wystąpień – mów urzędowych, komunikatów, prezentacji i wystąpień medialnych . .. . 87
Praktyka pisania przemówień, metoda trzech kluczowych przesłań, „master message”, złote zdanie w wystąpieniu publicznym, unikat, konkret, kontrast . .95
Czytanie a swobodne mówienie, wyrabianie sprawności i płynności mówcy, język przekazu werbalnego, wykorzystywanie pojęć języka branżowego . .103
Strategie reagowania w trudnych sytuacjach, kampanie negatywne uderzające w wizerunek osób i instytucji . ..113
Udzielanie odpowiedzi na pytania, którymi media posługują się w sytuacjach kryzysowych – ale nie tylko! Zadają je często słuchacze podczas prezentacji lub wykładów . . . . . . . .
Co szkoła PR-u mówi o udzielaniu odpowiedzi na trudne pytania .. .133
Posłowie . . .. .141
Możliwa wysyłka, doliczam koszt wysyłki
wpłata na konto które podam osobie zainteresowanej
zakupem.
Nie wysyłam za pobraniem.