-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
medycyna, nauki medyczne
Funkcjonowanie wychowawcze służby zdrowia
Irena Kropińska
Wydawnictwo Uczelniane BWSH
Koszalin 1998
ISBN: 83-87793-25-1
liczba stron: 202
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
1. Problemy teoretyczne ewolucji funkcji służby zdrowia w kontekście humanizacji medycyny
1.1. Uwagi wstępne dylemat kryzysu medycyny naukowej
1.2.Humanizm i humanizacja medycyny
1.3.Elementy procesu humanizacji medycyny
1.3.1.Paradygmat antyreducjonizmu
1.3.2.Wymiar moralny oddziaływań medycyny humanistycznej
1.3.3.Niektóre uwarunkowania dehumanizujące funkcjonowanie służby zdrowia
1.3.4.Funkcje służby zdrowia w świetle koncepcji modelu „medycyny jutra”
2. Wychowanie zdrowotne realizowane w ramach placówek służby zdrowia
2.1.Funkcje ochrony zdrowia a wychowanie zdrowotne
2.1.1 .Funkcje główne ochrony zdrowia
2.1.2.Pomocnicze funkcje ochrony zdrowia
2.2.Podstawowe pojęcia i założenia koncepcji edukacji równoległej E. Trempały
2.3.Znaczenie edukacji równoległej dla humanizacji medycyny
3. Metodologiczne podstawy badań
3.1. Uwagi wprowadzające
3.2. Przedmiot i cel pracy
3.3.Problemy badawcze i hipotezy
3.4.Zmienne
3.5.Metody i narzędzia badawcze
3.6.0rganizacja badań i charakterystyka grupy badanej
4. Analiza i omówienie wyników badań
4.1. Społeczna percepcja humanizmu medycyny i jej uwarunkowania wynikłe z częstości kontaktów respondentów ze służbą zdrowia
4.2.Aktywność zawodowa i wykształcenie a społeczna percepcja humanizmu medycyny
4.3.Humanizm medycyny w ocenie pracowników służby zdrowia
4.4.Postawy moralne lekarzy i pielęgniarek w opinii społecznej Podsumowanie i wnioski
Aneksy
.
Bibliografia