-
Oferta od
firmy
-
Marka
Ford
-
Model
Thunderbird
-
Stan
używane
-
Bezwypadkowy
tak
-
Rok pierwszej rejestracji
1963
-
Rok produkcji
1962
-
Przebieg
62000 km
-
Rodzaj nadwozia
Sportowy / Coupe
-
Pojemność silnika
6384 cm³
-
Moc
330 KM
-
Paliwo
benzyna
-
Liczba drzwi
2/3
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
automatyczna
-
Faktura
VAT marża
-
Kolor
złoty
-
VIN
pokaż VIN »
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Lincoln Continental Town Coupe 6.4 V8 Gen 3.
Więcej informacji:
508 777 008 - Adrian
Dane:
Przebieg: 44 000 mil.
VIN: 3Y83Z128196.
Data pierwszej rejestracji: 01.01.1963.
Dwa komplety kluczy.
Rok produkcji: 1962.
Pierwsza rejestracja w Polsce: 07.07.2017.
Wyposażenie:
- silnik 390ci V8
- automatyczna skrzynia biegów 3-biegowa Cruise-O-Matic
- wspomaganie układu kierowniczego
- wspomaganie układu hamulcowego
- przesuwana kolumna kierownicy
- elektrycznie sterowany fotel kierowcy
- elektryczny zegarek
- elektryczne szyby
- polerowane stalowe kolpaki
- regulowane lewe lusterko z kabiny
- radio AM i FM cyfrowe Retro
- oświetlenie bagażnika
- Klimatyzacja
Numer VIN: 3Y83Z128196
3 = 1963 rok
Y = fabryka w Wixom, MI
83 = nadwozie 2-drzwiowe typu hardtop
Z = silnik 390ci V8 4V 330KM
128196 = numer seryjny
Tabliczka znamionowa 63A | 56 17M 65 1 4
63A = nadwozie 2-drzwiowe typu hardtop coupe
| = lakier metalik Castillian Gold
56 = kolor wnetrza czarny, tapicerka winylowa
17M = data produkcji 17.12.1962
65 = region zamówienia Oklahoma City, OK
1 = przelozenie tylnego mostu 3.00:1
4 = skrzynia biegów automatyczna 3-biegowa Cruise-O-Matic
Historia egzemplarza:
Thundebirda kupiłem w 2017 roku w Pennnsylvanii, od starszego Pana, który był właścicielem tego auta dwukrotnie. Powiedział, że wiele lat temu go sprzedał, ale potem tak żałował tej decyzji, że go odkupił. Dlatego byłem ciekaw dlaczego teraz znów chce się z nim rozstać. Powiedział mi, że ma już mało czasu, a chciałby zrealizować jeszcze jedno swoje marzenie i zostać właścicielem Plymoutha Coupe z lat 30-40. I tak też się stało, ja kupiłem Thunderbirda, a starszy Pan spełnił swoje ostatnie motoryzacyjne marzenie.
Samochód po sprowadzeniu do Polski przeszedł częściową renowację, głównie kosmetyczną. Samochód był w idealnym stanie. Nowy lakier, wszystkie elementy na nowo pochromowane, w tym także obudowa filtra powietrza. Nowe uszczelki nadwozia, dywanik bagażnika, aluminiowe elementy wnętrza, które później zostały pochromowane. Nowe boczki drzwi, nowa deska rozdzielcza, nowy dywan, tylne lampy, reflektory Cibie na żarówki H4 i H1, zbiorniczek do spryskiwaczy, listwy progowe, krańcówki, szkiełka lamp cofania, emblematy i napisy na bok. Opony z białym paskiem były kupione w lipcu 2017 roku, ale przez te wszystkie lata auto niewiele jeździło. Po sprowadzeniu technicznie samochód był sprawny, ja nim przejechałem na kołach z miejsca zakupu w Pensylwanii do Ohio, gdzie wtedy mieszkałem. Aktualnie samochód jest po wszystkich możliwych serwisach, dopieszczony i gotowy do dalszych podróży.
Ciekawostka:
Pojazd wyprodukowany w USA w fabryce w Wixom w stanie Michigan, data produkcji 17.12.1962. Łącznie na rok modelowy 1963 powstało 63313 egzemplarzy, z czego 42806 szt. w wersji 2dr hardtop coupe, 14139 w wersji landau hardtop, 5913 convertible i 455 w wersji sports roadster. Ford Thunderbird został zaprezentowany po raz pierwszy 20 lutego 1954 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Była to bezpośrednia odpowiedz na Chevroleta Corvette, który wszedł do produkcji rok wcześniej. Thunderbird, podobnie jak Corvette, miał być samochodem dla indywidualistów. Niewielki, sportowy ze sporą dawka luksusu. Oferowany tylko jako kabriolet z opcjonalnym sztywnym dachem. W 1958 roku koncepcja Forda uległa jednak drastycznym zmianom, Thundebird znacznie się rozrósł, wyposażono go w tylny rząd siedzeń i w ten sposób przestał być już konkurencja dla Chevroleta Corvette, a stał się tzw. jachtem na kolach (ang. land yacht). Do wyboru byt już zarówno kabriolet jak i coupe. Thunderbird trzeciej generacji został zaprezentowany w 1961 i stylistyka znacznie odbiegał od swojego poprzednika. Nadwozie stało się o wiele bardziej opływowe i szersze optycznie. Jednak sama konstrukcja pozostała bez zmian.
Nadwozie Thunderbirda było samonośne, przednie zawieszenie oparto na podwójnych poprzecznych wahaczach i sprężynach śrubowych, natomiast tylny most zamontowany byt do podwozia poprzez resory piórowe, wiec konstrukcyjnie Thundebird byt niemal identyczny jak Lincoln z tego samego okresu. Podobienstwo przodu auta do modeli Lincolna tez nie jest przypadkowe, gdyz Thundebird pierwotnie miał być właśnie Lincolnem, jednak Ford nie zdecydował na ponowne wprowadzenie do oferty Lincolna samochodu z nadwoziem dwudrzwiowym. Niemal wszystkie Thunderbirdy na rok 1963 miały pod maska silnik 390ci serii FE zasilany przez jeden 4-gardzielowy gaźnik.
Bardzo rzadko spotykana jest wersja z trzema 2-gardzielowymi gaźnikami. Niewielka ilość auta opuściła fabrykę z silnikiem 427ci.
Jedyna dostępna skrzynia biegów była automatyczna 3-biegowa skrzynia Cruise-O-Matic, która poza standardowym trybem jazdy w pozycji Drive, wyposażona była w opcje startowania od razu z drugiego biegu, co ze względu na bardzo duży moment obrotowy silnika mogło być przydatne w warunkach zimowych.
Faktura VAT Marża.
Podana cena jest kwotą brutto.
Pomagamy w organizacji wszelkich formalności związanych z uzyskaniem finansowania.
Jesteśmy autoryzowanym dostawcą wielu wiodących banków.
Możliwość pozostawienia samochodu w rozliczeniu.
Więcej zdjęć na naszej stronie internetowej: www.******************
Przed przyjazdem prosimy o wcześniejsze umówienie wizyty i potwierdzenie dostępności samochodu.
Więcej informacji:
508 777 008 - Adrian
Zapraszamy na jazdę próbną.
Polub nas na Facebooku:
http**************************************
K
Numer oferty: AKL18FRA4
Kontakt w sprawie ogłoszenia:
Adrian, ad**********o@g*****com, 791494327
i00586316183i
Wyposażenie dodatkowe
-
klimatyzacja
-
tempomat
-
lakier metallic
Dodatkowe informacje
-
garażowany
-
możliwa zamiana
-
zarejestrowany jako zabytek
-
Zarejestrowany w Polsce