Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Ta oferta jest już nieaktualna Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii: Książki i Podręczniki > Książki naukowe i popularnonaukowe

Etnologia w sieci. Śląskie Prace Etnograficzne, Tom 5

  • 24 Lip 08:53
  • Nr ogłoszenia: 67682497
  • Dostępność: niedostępne
1 / 1
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka sztuka, kultura i etnologia
Etnologia w sieci. Śląskie Prace Etnograficzne, Tom 5 red. Krystyna Pieronkiewicz-Pieczko Muzeum Śląskie w Katowicach Katowice 2022 ISBN: 978-83-65945-34-1 liczba stron: 266 oprawa miękka ze skrzydełkami format 164 x 234 mm . Opis wydawcy . Piąty tom Śląskich Prac Etnograficznych, podobnie jak tom poprzedni, ma charakter monograficzny. Zbiera w sobie siedemnaście artykułów autorów różnych dyscyplin: etnologów, antropologów, socjologów, folklorystów, językoznawców, których rozważania koncentrują się na badaniach przestrzeni wirtualnych, w szybkim tempie zyskujących miano fenomenu współczesnej komunikacji. Artkuły zostały przygotowane na konferencję „Etnologia w sieci”, zorganizowaną w Muzeum Śląskim w dniach 21-22 października 2021 roku. Prelegenci, którzy podjęli ten istotny i bardzo aktualny temat, omawiali zarówno potrzebę zmiany myślenia o tym co etniczne, co stanowi lokalny koloryt, co jest elementem folkloru, redefiniowania pojęć, które do tej pory opisywały te aspekty kultury, jak i podjęli się komentarza wybranych aspektów życia obecnych w szeroko pojętej netnografii, takich jak: religia/sacrum, macierzyństwo, język, kulinaria, nowe, inspirowane internetem role społeczne czy zawody, sposoby popularyzacji tradycyjnych treści czy specyfika nowych grup społecznościowych koncentrujących się w sieci. . Spis artykułów: . Piotr Aptacy Proces mediamorfozy w kontekście wybranych aspektów współczesnej komunikacji cyfrowej Janina Hajduk-Nijakowska Od folkloru do e-folkloru, czyli przemodelowanie przez Internet przedmiotu współczesnych badań folklorystycznych Piotr Siuda Sacrum w sieci – definicje, podejścia, sposoby badań oraz typologie Katarzyna Daraż-Duda Nowe media w służbie starych wierzeń. Przykład Rodzimego Kościoła Polskiego Jakub Busz Luteranie w Polsce – strategie tworzenia autonarracji przez mniejszość religijną Bogna Halska-Pionka NetLeadership: narracje o przywództwie wirtualnym w organizacjach pozarządowych Marta Paszko Wspólnota nierealna? Studium przypadku: Make Life Harder a Strajk Kobiet Urszula Sawicka Zawód, moda czy styl życia? O karierze influencera w mediach społecznościowych Joanna Kryszka Matka kontra „madka” – w poszukiwaniu internetowych wzorców i antywzorców macierzyństwa Weronika Bodak Współczesna polszczyzna Internetu (na przykładzie komentarzy ze strony „Gazety Wyborczej” na Facebooku) Jagoda Kurnikowska „Julka”, „sasinić” i „plandemia”, czyli uwagi o gwarze użytkowników forum „Mikrobloga” portalu Wykop.pl Magdalena Toboła-Feliks „Ciacianki” czy „fifidroki”? Analiza internetowych form prezentacji i popularyzacji stroju rozbarskiego oraz inspirowanej nim odzieży Katarzyna Orszulak-Dudkowska Dieta roślinna i przemiany polskiej kultury kulinarnej. O badaniach społeczności internetowych Dorota Świtała-Trybek Degustacja wirtualna, czyli konkursy kulinarne w sieci Mariusz Raniszewski Od Urzecza do Flis Festiwalu. Internet jako narzędzie nowej tożsamości Marcela Szymańska Dziedzictwo kulturowe w sieci – przykład południowej części subregionu raciborskiego Piotr Kędziora Jak oswoić algorytmy? Informatyka w służbie etnologii

Ta oferta jest już nieaktualna Dane sprzedającego nie są już publikowane

89 zł
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia