-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Edukacja wobec niepowodzeń i szans ich minimalizacji
red. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Piotr Remża
Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2016
ISBN: 978-83-8019-423-6
liczba stron: 354
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Anna Karpińska, CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością naukową Profesora Kazimierza Denka
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
NIEPOWODZENIA EDUKACYJNE I MOŻLIWOŚĆ ICH MINIMALIZACJI
Janusz Mastalski, „Edukacja Spotkania” jako antidotum na „negatywizm edukacyjny”
Ewa Wysocka, Diagnoza pozytywna w resocjalizacji - modele i propozycje rozwiązań modelowych
Anna Agnieszka Suchocka, Rodzina dziecka w młodszym wieku szkolnym a niepowodzenia szkolne
Monika Zińczuk, Rodzinne uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych — komunikat z badań
Anna Pogorzelska, Habitus a osiągnięcia szkolne uczniów
Maria Sobieszczyk, Potrzeba i konieczność stosowania biblioterapii przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Piotr Remża, Matematyka jako jeden z obszarów niepowodzeń szkolnych
Sabina Koczoń-Zurek, Gimnazjalista wobec wyzwań edukacyjnych - ukryte źródła stresu ijego konsekwencje
Irena Przybylska, Klimat emocjonalny klasy - próba operacjonalizacji ulotnych Wymiarów kultury szkoły
Aleksandra Gulewska, Henryk Kowalczuk, Niepowodzenia dydaktyczne w Uczelni zawodowej - wybrane problemy
Julia Klapa, Czy szkoła wyższa jest środowiskiem edukacyjnym przyjaznym dyslektycznym studentom - perspektywa studenta i nauczyciela akademickiego
Joanna Hałaj, Profilaktyka i diagnoza niepowodzeń szkolnych
CZĘŚĆ II
W TROSCE O EFEKTYWNOŚC DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH REKOMENDACJE TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE
Andrzej M. de Tchorzewski, Rudymentarne właściwości formacji osobowościowej nauczyciela-wychowawcy
Stanisław Nowel, Powinności nauczyciela w dobie zagrożeń i złożoności cywilizacyjnych
Robert Sarnecki, Elementy szkoły herbartowskiej we współczesnym systemie dydaktycznym szkoły powszechnej
Sabina Guz, Wartości swobodnej aktywności zabawowej dzieci
Piotr Oleśniewicz, Krzysztof Widawski, Oferta rekreacyjno-eventowa dla dzieci w wieku przedszkolnym i jej funkcjonowanie na przykładzie Jeleniej Góry
Ewa Kochanowska, Wiedza dzieci rozpoczynających naukę w szkole na temat wybranych pojęć społeczno-moralnych
Agnieszka Olej-Ryszkiel, Potrzeby szkoleniowe w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w województwach o zróżnicowanym poziomie wskaźnika edukacyjnego
Władysław Grzeszczuk, System samooceny kompetencji fachowej
Krzysztof Zajdel, Refleksje dotyczące znaczenia oceniania szkolnego, głos z badań
.
Nota o autorach