-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
psychologia, socjologia
Edukacja w warunkach wielokulturowości. Konteksty społeczno-metodyczne
red. Anna Młynarczuk-Sokołowska, Urszula Namiotko, Jerzy Nikitorowicz
Wydawnictwo Naukowe Katedra
Gdańsk 2017
ISBN: 978-83-65155-48-1
liczba stron: 449
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. DYLEMATY KSZTAŁTOWANIA SIĘ SPOŁECZEŃSTW WIELOKULTUROWYCH
Rozdział 1.
Ewa Dąbrowska,
Akceptacja, obojętność czy wrogość? Czynniki warunkujące postawy Polaków wobec wielokulturowości
Rozdział 2.
Mariusz Wawrzyniak,
Sprzeciw i aprobata dla wielokulturowości w telewizyjnych programach informacyjnych
Rozdział 3.
Sylwia Ryszawy,
Wielokulturowość – szansa czy zagrożenie dla jednostki i społeczeństwa – opinie studentów pedagogiki
Rozdział 4.
Marcin Kolemba, Agnieszka Nowakowska-Kaliszuk,
Problemy społeczeństw wielokulturowych – analiza porównawcza sytuacji polskiej emigracji w Wielkiej Brytanii po II wojnie światowej i po Brexicie
Rozdział 5.
Anna Chańko, Emilia Wołyniec,
Potrzeba rozwijania kompetencji międzykulturowych w wieloetnicznych społeczeństwach imigranckich na przykładzie zwalczania grup przestępczych w USA
CZĘŚĆ II. POLITYKA EDUKACYJNA W KONTEKŚCIE PROBLEMATYKI MIĘDZYKULTUROWEJ
Rozdział 6.
Marta Bem,
Badanie poziomu kompetencji międzykulturowych nauczycieli i warunki brzegowe dla ich rozwoju
Rozdział 7.
Ilona Nowakowska-Buryła,
Edukacja międzykulturowa dziecka z perspektywy pedagogów i rodziców
Rozdział 8.
Alina Szwarc,
Dobór treści kształcenia podstawą dialogu międzykulturowego we współczesnej szkole
Rozdział 9.
Przemysław E. Gębal, Urszula Majcher-Legawiec,
W stronę inkluzji uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Nauczanie języka polskiego jako drugiego w świetle rozwoju glottodydaktyki i glottopedagogiki międzykulturowej
Rozdział 10.
Renata Mistarz,
Kaszubskie doświadczenia w zakresie edukacji dwujęzycznej w aspekcie polityki językowej
Rozdział 11.
Joanna Sacharczuk,
Polityka pamięci a sytuacja szkolnictwa na przykładzie miasta Białegostoku
CZĘŚĆ III. IDEE EDUKACJI WIELO- I MIĘDZYKULTUROWEJ A PRAKTYKA EDUKACYJNA
Rozdział 12.
Andrei Harbatski,
Edukacja szkoły wyższej w systemie kultury (na przykładzie Republiki Białoruś)
Rozdział 13.
Anna Młynarczuk-Sokołowksa,
Praca z grupą zróżnicowaną kulturowo – wybrane zagadnienia
Rozdział 14.
Marta Guziuk-Tkacz, Dorota Pakuła-Tamou,
Transkulturowe dzieci. Eksperyment przedszkolny
Rozdział 15.
Katarzyna Gutowska-Polińska,
Jak prowadzić dialog edukacyjny w szkole i innych placówkach (oświatowych, kulturalnych), aby sprzyjać kreowaniu i rozwojowi społeczeństw wielokulturowych
Rozdział 16.
Agnieszka Sołbut,
Szkoła otwarta na Innego. Dobre praktyki z zakresu edukacji międzykulturowej – na przykładzie Szkoły Podstawowej Nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku
Rozdział 17.
Elżbieta Krysztofik-Gogol,
Taniec w realizacji idei edukacji międzykulturowej – propozycje metodyczne
Rozdział 18.
Katarzyna Jas,
Kapitał społeczno-kulturowy Śląska Cieszyńskiego i jego wykorzystanie przez osoby starsze
.
Autorzy tomu
Indeks nazwisk