Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Edukacja postrzegana z perspektywy uczniów, rodziców i naucz

1 / 1
Obserwuj
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka pedagogika, resocjalizacja
Edukacja postrzegana z perspektywy uczniów, rodziców i nauczycieli ze szkół z polskim językiem nauczania w wybranych krajach europejskich red. Anna Gajdzica, Gabriela Piechaczek-Ogierman, Alicja Hruzd-Matuszczyk Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2017 ISBN: 978-83-8019-660-5 liczba stron: 220 oprawa miękka . Spis treści . Tadeusz Lewowicki Przedmowa Ewa Ogrodzka-Mazur Wprowadzenie GABRIELA PIECHACZEK-OGIERMAN KOMPETENCJE SPOŁECZNE UCZNIÓW W ŚRODOWISKU WIELOKULTUROWYM Wstęp. Uczeń w społeczeństwie wielokulturowym 1.1. Kompetencje i umiejętności społeczne 1.2. Uwarunkowania rozwoju psychospołecznego dziecka 1.3. Poznawanie siebie samego — zarys teorii samowiedzy 1.4. Wiedza o samym sobie w kształtowaniu tożsamości osobowej — wybrane aspekty teoretyczne 1.5. Asertywność jako umiejętność porozumiewania się z Innymi i radzenia sobie w nowych sytuacjach 1.5.1. Asertywność w kontekście teorii społecznego uczenia się 1.6. Asertywność uczniów w środowisku zróżnicowanym kulturowo — wyniki badań własnych 1.6.1. Asertywność a zachowania agresywne i submisyjne Konkluzje ANNA GAJDZICA ZAWODOWE I POZAZAWODOWE FUNKCJONOWANIE NAUCZYCIELI ZE SZKÓL Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA Wstęp. Nauczyciel — mistrz balansowania na granicy dwóch światów 2.1. Sfery życia człowieka jako podstawa opisu funkcjonowania badanych nauczycieli pracujących w szkołach z polskim językiem nauczania. Wprowadzenie w zagadnienia teoretyczne i metodologiczne 2.2. Sfera osobista jako wyznacznik jakości życia 2.2.1. Opinia o sobie samych i swojej sytuacji wśród innych ludzi 2.2.2. Ocena sytuacji ekonomicznej przez badanych 2.3. Sfera zawodowa — antynomie bycia nauczycielem 2.3.1. Relacje w szkole — wybrane uwarunkowania jakości życia zawodowego 2.3.2. Niecodzienna codzienność nauczycieli w Szkolnych Punktach Konsultacyjnych 2.3.3. Szkoła jako przestrzeń zainteresowań politycznych 2.4. Sfera społeczna — nauczyciel i szkoła w przestrzeni innego kraju 2.4. l. Możliwości i ograniczenia — środowisko lokalne w opinii badanych nauczycieli 2.4.2. Odbicie w lustrze, czyli opisywanie własnej sytuacji w percepcji innych Konkluzje ALICJA HRUZD-MATUSZCZYK RODZINA W ŚRODOWISKU ZRÓŻNICOWANYM KULTUROWO — DOŚWIADCZENIA RODZICÓW UCZNIÓW ZE SZKÓL Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA Wstęp 3.1. Życie wędrowca — rodzina na obczyźnie. O migracjach dawniej i współcześnie — uwarunkowania i ich konsekwencje 3.1.1. Mobilność Polaków na przykładzie migracji wewnętrznej 3.1.2. Kierunki migracji — preferencje migracyjne Polaków 3.1.3. Konsekwencje migracji dla funkcjonowania rodzin 3.2. Przemiany życia rodzinnego od modelu tradycyjnego do współczesnego 3.2.1. Jakość życia w rodzinie 3.3. Szkoła z polskim językiem nauczania wyzwaniem dla edukacji — przesłanki i bariery funkcjonowania 3.4. Rodzina w środowisku zróżnicowanym kulturowo — wybrane zagadnienia na przykładzie badań rodziców uczniów ze szkół z polskim językiem nauczania 3.4.1. Życie kulturalne i towarzyskie rodzin 3.4.2. Działalność szkół z polskim językiem nauczania i ich miejsce w funkcjonowaniu rodzin 3.4.3. Problemy szkolnictwa i edukacji w opiniach rodziców Konkluzje . Bibliografia Summary Wykaz publikacji w serii „Edukacja Międzykulturowa” Nota o autorach

Skontaktuj się

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 111
Zgłoś nadużycie
27 zł

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »
Oferty firmy
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia