-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
Edukacja muzyczna uczniów szkół ogólnokształcących. Wyniki ogólnopolskich badań prowadzonych w latach 1996-1998
Zofia Burowska, Jerzy Kurcz, Maria Stachowska, Andrzej Wilk
Akademia Muzyczna w Krakowie
Kraków 2000
ISBN: 83-87182-21-4
liczba stron: 57
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
ROZDZIAŁ I
Podstawy metodologiczne badań
1.1. Cel badań i problematyka badawcza
1.2. Metody i narzędzia badawcze
1.3. Czas, miejsce i przebieg badań
1.4. Zebrany materiał empiryczny
ROZDZIAŁ II
Analiza miejsca i roli muzyki w programach nauczania szkoły podstawowej i średniej jako przedmiotu i w ramach zajęć pozalekcyjnych do 1999
2.1. Program Muzyki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej
2.1.1. Cele kształcenia i wychowania w klasach IV-VIII
2.1.2. Struktura programu Muzyki w klasach IV-VIII
2.2. Program Muzyki w liceum
2.2.1. Cele kształcenia i wychowania
2.2.2. Struktura programu Muzyki
ROZDZIAŁ III
Konfrontacja celów i zadań wyznaczonych przez program ze stanem rzeczywistym
3.1. Analiza wyników badań edukacji muzycznej uczniów szkół podstawowych i licealnych w zakresie ich zainteresowań i upodobań muzycznych (Ankieta, część A)
3.2. Analiza wyników badań edukacji muzycznej uczniów szkół podstawowych i licealnych w zakresie wiedzy i umiejętności muzycznych (Ankieta, część B)
3.2.1. Wiedza w zakresie historii muzyki
3.2.2. Znajomość instrumentów
3.2.3. Znajomość notacji muzycznej
3.2.4. Znajomość muzyki polskiej
3.3. Analiza wyników badań. Oczekiwania i postulaty uczniów (Ankieta, część C)
3.3.1. Oczekiwania i postulaty uczniów odnoszące się do wiedzy
3.3.2. Oczekiwania i postulaty uczniów odnoszące się do umiejętności
3.3.3. Postawa uczniów
ROZDZIAŁ IV
Zakres, zasięg i efekty stosowania koncepcji muzyczno-edukacyjnych E. J. Daicroze'a, C. Orffa, Z. Kodálya
ROZDZIAŁ V
Interpretacja wyników
.
ZAKOŃCZENIE
.
ANEKS
Wyniki sumaryczne badań w ujęciu problemowym z podziałem na szkoły, środowiska i województwa