-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Edukacja międzykulturowa jako czynnik rozwoju kultury pokoju
red. Krystyna Błeszyńska
Wydawnictwo Naukowe Katedra
Gdańsk 2017
ISBN: 978-83-63434-43-4
liczba stron: 595
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp - Lech W. Zacher
CZĘŚĆ I. PRYNCYPIA KULTURY POKOJU W SPOŁECZEŃSTWIE WIELOKULTUROWYM
Joanna Leek,
Wychowanie do pokoju wyzwaniem edukacyjnym na XXI wiek dla Europy i świata
Jerzy Nikitorowicz,
Nowe wyzwania edukacji międzykulturowej wobec zmian w polityce wielokulturowości
Wiktor Rabczuk,
Europejskie ramy prawne edukacji międzykulturowej i dialogu międzykulturowego
Andrzej Radziewicz-Winnicki, Marek Walancik,
Kulturowy uniwersalizm a narodowa tożsamość we wzajemnej percepcji
Henryk Raszkiewicz,
Wychowanie dla pokoju: od antropologii biologicznej i kulturowej do eschatologicznej
Ewa Celjowska,
Stoicyzm jako czynnik kształtujący postawę pokoju
Eugeniusz Sakowicz,
Przebaczenie – tolerancja – dialog. M. Fethullaha Gülena „wizja” islamskiego projektu wychowawczego
CZĘŚĆ 2. MIĘDZY TRAUMĄ PRZESZŁOŚCI A NADZIEJĄ PRZYSZŁOŚCI
Krystyna M. Błeszyńska,
Pamięć trudnej przeszłości a wychowanie dla pokoju
Marta Titaniec,
Auschwitz – leczenie ran pamięci dzisiaj
Magdalena Kuleta-Hulboj,
Edukacja dla pokoju w silnie skonfliktowanych społecznościach (na przykładzie programów izraelsko-palestyńskich)
CZĘŚĆ 3. EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA I WYCHOWANIE DLA POKOJU W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ
Marta Bem,
Modele kompetencji międzykulturowych
Marek Paszkowski,
Edukacja kadry zawodowej Wojska Polskiego i jej determinanty w dobie edukacji międzykulturowej
Jerzy Marek,
Wychowanie dla pokoju i wielokulturowość jako wyzwania dla kadry menedżerskiej w oświacie
Barbara Grabowska,
Na drodze ku zbliżeniu większości i mniejszości – szkoły z polskim językiem nauczania na Białorusi, w Czechach i na Ukrainie
Karolina Sobot,
Wyzwania edukacyjne w pracy asystenta ds. dzieci romskich. Na przykładzie Lublina
Mariusz Samoraj,
Wychowanie przez sztukę, a kształtowanie kultury pokoju na wybranych przykładach edukacji międzykulturowej w ramach programu Sokrates i Erasmus
CZĘŚĆ 4. KSZTAŁTOWANIE KULTURY POKOJU W WIELOKULTUROWEJ PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ
Teresa Wilk, Agata Rzymełka-Frąckiewicz,
Pomiędzy tym, co jest, a tym, co być może, czyli o potrzebie budowania szacunku wobec odmienności kulturowej poprzez sztukę
Sylwia Jaskuła,
Kultura informacyjna w edukacji międzykulturowej
Edyta Januszewska,
Uchodźcy i imigranci w Danii – między integracją a marginalizacją
Mariola Badowska,
Dyskryminacja i wykluczenie społeczne jako bariery kultury pokoju
Jakub Chojczak,
Subkultury młodzieżowe – czy zawsze agresywne?