Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Dziecięca 'teoria umysłu' w fazie jawnej i utajonej a funkcj

1 / 1
Obserwuj
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Rok wydania 2008
  • Tematyka psychologia, socjologia
Dziecięca 'teoria umysłu' w fazie jawnej i utajonej a funkcje wykonawcze Adam Putko Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2008 ISBN: 978-83-232-1906-4 liczba stron: 277 oprawa miękka . Spis treści . Wstęp . ROZDZIAŁ l . Dziecięce teorie umysłu - podejścia wyjaśniające 1.1. Wprowadzenie 1.2. Metody pomiaru teorii umysłu 1.3. Podejścia wyjaśniające 1.3.1. Teoria teorii 1.3.2. Koncepcja "teorii umysłu" jako wrodzonego modułu 1.3.3. Teoria symulacji 1.3.4. Podejście odwołujące się do funkcji wykonawczych 1.3.5. Inne nurty badań 1.4. Podsumowanie . ROZDZIAŁ 2 . Funkcje wykonawcze - z perspektywy rozwojowej 2.1. Problem struktury 2.1.1. Struktura funkcji wykonawczej w świetle podejścia PS 2.1.2. "Gorące" i "zimne" aspekty funkcji wykonawczych 2.2. Metody do pomiaru funkcji wykonawczych w badaniach nad dziećmi 2.3. Teorie rozwoju funkcji wykonawczych 2.3.1. Wyjaśnienie rozwoju funkcji wykonawczych odwołujące się do hamowania 2.3.2. Wyjaśnienie rozwoju funkcji wykonawczych jako konsekwencji rozwoju pamięci roboczej 2.3.3. Wyjaśnienia rozwoju funkcji wykonawczych w świetle teorii złożoności 2.3.4. Redeskrypcja jako podstawa poznawczej giętkości 2.4. Podsumowanie . ROZDZIAŁ 3 . Problem relacji między rozwojem teorii umysłu i funkcji wykonawczych 3.1. Rozwój teorii umysłu prowadzi do lepszej samokontroli (Tl) 3.2. Funkcje wykonawcze jako warunek wstępny rozwoju teorii umysłu (T2) 3.3. Rozumowanie warunkowe jako wspólny funkcjonalny składnik (T3) 3.4. Wspólne struktury mózgu (T4) 3.5. Komponent wykonawczy w testach teorii umysłu (T5) 3.5.1. Zadanie z oknami a komponent wykonawczy 3.5.2. Wyrazistość rzeczywistego stanu rzeczy a odpowiedzi w teście FP 3.5.3. Pytania wymagające przewidywania i wyjaśniania zachowania w testach FP 3.5.4. Proces selekcji treści przekonań jako źródło ograniczeń wykonawczych - model Lesliego 3.6. Podsumowanie . ROZDZIAŁ 4 . Relacja miedzy teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad nietypowym rozwojem 4.1. Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u osób z autyzmem 4.1.1. Głębokość deficytu w zakresie FW i TU w autyzmie 4.2. Jaki aspekt funkcji wykonawczych jest szczególnie osłabiony w autyzmie? 4.2.1. Zdolność do planowania 4.2.2. Giętkość poznawcza 4.2.3. Zdolności inhibicyjne 4.3. Badania podłużne nad związkiem TU - FW w autyzmie 4.4. Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u dzieci z ADHD 4.5. Relacja TU - FW w świetle badań nad innymi zaburzeniami rozwojowymi 4.6. Podsumowanie . ROZDZIAŁ 5 . Relacja między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad normalnym rozwojem 5.1. Wczesne dzieciństwo 5.2. Średnie dzieciństwo 5.2.1. Teoria umysłu a pamięć robocza 5.2.2. Teoria umysłu a kontrola wykonawcza 5.2.3. Pamięć robocza i kontrola wykonawcza jako współdeterminanty poziomu teorii umysłu 5.2.4. Teoria umysłu a zdolność do planowania 5.2.5. Wielość interpretacji wyników badań nad związkiem FW - TU 5.2.6. Związek między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań podłużnych 5.3. Dane przemawiające za i przeciwko poszczególnym stanowiskom - podsumowanie . ROZDZIAŁ 6 . Natura utajonej kompetencji mentalnej 6.1. Zjawisko antycypacyjnej reakcji wzrokowej 6.2. Utajona kompetencja mentalna jako okres gotowości do odnoszenia korzyści z jawnego uczenia się 6.3. Wzrokowe reakcje antycypacyjne u dzieci z autyzmem 6.4. Reakcje antycypacyjne a reguła "widzieć = wiedzieć" oraz pytania kontrolne 6.5. Czy reakcje wzrokowe faktycznie wyrażają nieświadomą wiedzę? 6.6. Rola funkcji wykonawczych i syntaktyki w przejściu od utajonej do jawnej kompetencji mentalnej 6.6.1. Test prawdziwych przekonań jako zadanie kontrolne 6.6.2. Stawianie żetonów jako miara stopnia pewności 6.7. Dalsze dowody na rzecz niezależności reakcji antycypacyjnych od kontroli hamowania 6.8. Hipotezy dotyczące natury i pochodzenia reakcji antycypacyjnych 6.8.1. Hipoteza wiedzy utajonej 6.8.2. Hipoteza niepełnej symulacji 6.8.3. Hipoteza błędnej interpretacji pytania testowego 6.8.4. Hipoteza "uszeregowania w czasie" 6.9. Podsumowanie Zakończenie Literatura Child's 'theory of mind' in an expicit and implicit phase of development and executive f unctions (Summary)

Skontaktuj się

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 135
Zgłoś nadużycie
35 zł

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »
Oferty firmy
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia