Doświadczanie audiacji
- 24 Lip 08:53
- Nr ogłoszenia: 67661950
- Dostępność: niedostępne

1 / 1
- Oferta od firmy
- Stan nowe
- Tematyka sztuka, kultura i etnologia
Doświadczanie audiacji
Ewa Anna Zwolińska
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Bydgoszcz 2019
ISBN: 978-83-8018-250-9
liczba stron: 196
oprawa miękka
.
Opis wydawcy
.
[…] Książka Ewy A. Zwolińskiej Doświadczanie audiacji jest przewodnikiem po dziedzinie znanej jako edukacja muzyczna, prowadzona w sposób umożliwiający zrozumienie, na czym polega audiacja. Przedstawiono tu różne modele zachowania, które są możliwe do stworzenia w procesie uczenia się muzyki poprzez audiację. Jest to podejście praktyczne, dające znaczące rezultaty i znajdujące zastosowanie w różnych formach muzycznej aktywności. […] Autorka nawiązuje nie tylko do założeń teorii uczenia się muzyki, ale także do wieloletnich doświadczeń różnych badaczy. Z całą pewnością opisane zagadnienia wymagają interdyscyplinarnego podejścia, ponieważ o myśleniu nie można mówić bez uwzględnienia tego, co w ostatnich kilkunastu latach odkryli psychologowie i inni specjaliści zajmujący się ludzkim zachowaniem. […] O tej książce należy myśleć jako o pomoście, dzięki któremu można analizować swój audiacyjny potencjał. Prezentuje ona osobiste rozumienie doświadczania audiacji i w żadnym razie nie stanowi uniwersalnej (powszechnej) wersji, gdyż ze względu na naturę audiacji (muzycznego myślenia) taki model prawdopodobnie nigdy nie powstanie. To, co autorka ma do powiedzenia, jest tylko wprowadzeniem do możliwych sposobów doświadczania audiacji. […] Główną tezę książki można streścić w zdaniu, że audiacja stanowi ciągłą grę między wnikliwym umysłowym analizowaniem i praktycznym stosowaniem, czyli konstruowaniem abstrakcyjnych (wyobrażeniowych) teorii i doświadczaniem audiacji w konkretnych sytuacjach.
.
Z Wprowadzenia
.
Spis treści
.
WPROWADZENIE .
ROZDZIAŁ 1
CZYM JEST DOŚWIADCZANIE AUDIACJI?
1.1. Spostrzeżenia na temat audiacji
1.2. Teoria Edwina E. Gordona a kartezjańskie dogmaty
1.3. System interakcji społecznych konieczny do rowoju umysłu
1.4. Muzyczna świadomość i nieświadomość
1.5. Krótki wykład z teorii uczenia się muzyki
1.6. Cele uczenia się muzyki poprzez audiację
1.7. Stan obecny (teraźniejszość) a stan pożądany (oczekiwana przyszłość)
1.8. Współzależność (interakcja)
ROZDZIAŁ 2
ADMITANCJA – DOSTĘP DO AUDIACJI
2.1. Systemy reprezentacji (przedstawienia) muzyki
2.2. Audiacja to muzyczna przestrzeń
2.3. Audiacja i muzyczny język
2.4. Język muzyczny a systemy reprezentacji
2.5. Muzyczny język i współaudiowanie
2.6. Doświadczanie synestezji
2.7. Submodalności w doświadczaniu audiacji
6 Spis treści
ROZDZIAŁ 3
FUNCJONOWANIE ORGANIZMU PODCZAS DOŚWIADCZANIA AUDIACJI
3.1. Stany emocjonalne i fizjologiczne
3.2. Dopasowywanie własnych zasobów (potencjału zdolności) do sytuacji
3.3. Łączenie własnych zasobów w sekwencje różnych stanów
3.4. Generowanie nowych zachowań muzycznych
ROZDZIAŁ 4
SPOSOBY ROZUMIENIA DOŚWIADCZEŃ I WYDARZEŃ MUZYCZNYCH
4.1. Zawartość i kontekst w muzycznej komunikacji
4.2. Model uczenia się muzyki poprzez audiację
4.3. Charakter uczenia się muzyki poprzez audiację
4.4. Zmiany osobowościowe pod wpływem uczenia się muzyki poprzez audiację
4.5. Podejście do uczenia się muzyki
ROZDZIAŁ 5
ZNACZENIA MUZYCZNYCH MOTYWÓW
5.1. Głośne audiowanie i myślenie dźwiękami
5.2. Nadawanie muzyce znaczeń
5.3. Kwantyfikowanie (uściślanie) muzycznych znaczeń
5.4. Dostęp do świadomych i nieświadomych informacji
5.5. Przekształcanie (przeróbka, modyfikacja) muzycznych znaczeń
5.6. Czas w śpiewie
ROZDZIAŁ 6
ROZBIEŻNA I SPÓJNA WYMIANA MUZYCZNYCH MYŚLI
6.1. Identyfikacja spójności i niespójności w aktywności muzycznej
6.2. Wartości związane z muzyczną tożsamością
6.3. Kolejność kroków w koncepcji rozwoju audiacji właściwej
6.4. Wzory muzycznych zachowań i ich charakter
6.5. Możliwości zastosowania koncepcji rozwoju audiacji
6.6. Realizacja wspólnego muzycznego celu
ROZDZIAŁ 7
SKUTECZNE TECHNIKI ROZWIJANIA AUDIACJI
7.1. Odmiana reakcji w określonych sytuacjach
7.2. Uczenie się muzyki poprzez modelowanie
7.3. Co ma wpływ na jakość doświadczeń audiacyjnych?
7.4. Strategie zapamiętywania muzyki
7.5. Strategie poprawnego działania
7.6. Kompetentny wykonawca a mistrz
ROZDZIAŁ 8
UKSZTAŁTOWANIE AUDIACYJNEGO UMYSŁU
8.1. Strukturalne warstwy audiacyjnego umysłu
8.2. Audiacyjne poszukiwania
8.3. Muzyczne pojęcia
8.4. Audiacyjne eksperymenty
.
ZAKOŃCZENIE
.
Słowniczek terminów
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy
Bibliografia
. .
Aneks
Teoria uczenia się muzyki Edwina E. Gordona w Polsce – wybrane wydarzenia
.
Summary
Experience of Audiation
41 zł