-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
Ciągnik rolniczy Leyland 154, następca ciągników Nuffield.
Kupiony od handlarza, sprowadzony prawdopodobnie z Danii.
Właściciel zmarł, a my nie znamy szczegółów.
Ciągnik jest wyposażony w silnik 4-cylindrowy Diesla o pojemności 1.5 litra i mocy 25 BHP, konstrukcyjnie jak ze samochodu. Silnik odpala, chodzi cicho, równo, nie wibruje, trzyma ciśnienie oleju, ale kopci na biało po dodaniu gazu (wtryski?). Jest w nim pęknięty kolektor wydechowy na gwintach łączących z tłumikiem. Brak tłumika.
Brakuje nożnej dźwigni gazu, jest tylko gaz ręczny. Hamulce są zablokowane (nie odbijają), a prawy hamulec hamuje koło. Ciągnikiem da się ruszyć z miejsca, przejechać, ale hamulec piszczy.
Skrzynia biegów 3 biegi + reduktor 3 zakresy do przodu i 1 do tyłu obsługiwana osobnymi dźwigniami.
TUZ ma przerobiony na stałe i zakończony hakiem do ciągnięcia przyczepy na sworzeń 32 mm. Są dokupione cięgła i wieszaki do przywrócenia podnośnika. Ten model miał podnośnik kat. 1 o udźwigu 450 kg, pompę hydrauliczną nad silnikiem i osobny zbiornik oleju. Hydraulika nie wiadomo czy jest sprawna.
Wałek WOM 540/1000 obrotów ze standardową końcówką 6z, działa.
Koła jak zwykle z Danii są przerobione (przespawane) na dużo większe opony.
Układ kierownicy bez luzów.
Instalacja elektryczna do drobnych napraw, ułamany kluczyk stacyjki.
Wymiarowo jest nieco mniejszy od C-330, konstrukcja jest lekka i drobna jak w japońskich Yanmarach.